Od 8 lipca szykują się kolejne zmiany na przebudowywanym odcinku DK94 w Sosnowcu. Kierowcy jadący od strony Dąbrowy Górniczej nie będą mogli wjechać na węzeł Zuzanna, w kierunku centrum Sosnowca. Będzie obowiązywał objazd przez oddaną do użytku ulicę Długosza.

Wykonawca przebudowy musi zamknąć jeden zjazd z DK94 ze względu na budowę zupełnie nowej jezdni po śladzie obecnej.

– Firma Banimex, która zajmuje się przebudową, musi wykonać odwodnienie tego obszaru. To ważne bo w tym miejscu spływa właśnie woda z połowy węzła. Wymieniona zostanie też sieć elektroenergetyczna. Po wykonaniu prac zostanie ułożona nowa podbudowa i zupełnie nowy asfalt. Można powiedzieć, że to będzie zupełnie nowa droga w śladzie starej – wyjaśnia Rafał Łysy, rzecznik prasowy UM w Sosnowcu.

Z tego powodu został wytyczony objazd. Samochody osobowe na skrzyżowaniuDK94 i ulicy Długosza skręcą w prawo i pojadą nowym fragmentem ul. Długosza, która w najbliższych tygodniach na remontowanym odcinku będzie drogą wyłącznie jednokierunkową. Dalej objazd będzie prowadził przez ulicę Komuny Paryskiej, by następnie przez rondo, z którego kierowcy dojadą do ulicy Kamiennej i wjadą na węzeł Zuzanny i ul. 3 Maja.

Przebudowa DK 94 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec
Przebudowa DK 94 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec

Ciężarówki pojadą inną drogą

Objazd dla samochodów ciężarowych poprowadzony będzie przez węzeł DK94, aż do zjazdu przy elektrociepłowni. Tam kierowcy będą musieli nawrócić na Będzińskiej i ponownie wjechać na DK94, a dalej do węzła Zuzanna i na ul. 3 Maja.

– Wprowadzenie zmian 8 lipca jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przynajmniej przez kilka najbliższych tygodni. Prosimy kierowców o maksymalną ostrożność – dodaje rzecznik UM.

Pojawi się też spore ułatwienie. Kierowcy jadący od strony Katowic w kierunku Dąbrowy Górniczej pojadą już nową łącznicą.

Co powstaje na skrzyżowaniu DK94 z Długosza?

Po przebudowie w miejscu sygnalizacji świetlnej powstanie dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Dołem, po jezdniach z obniżonym poziomem, zostanie poprowadzona główna nitka DK94, a górą ruch lokalny. Wzdłuż, na długości kilkuset metrów, zostaną wybudowane ekrany akustyczne. Obecnie skrzyżowanie stanowi „wąskie gardło”: zarówno na trasie głównej jak i w połączeniach wewnętrznych w obrębie miasta i konurbacji górnośląskiej.

– Realizacja projektu spowoduje skrócenie czasu podróży. Udrożniony zostanie ruch oraz poprawione bezpieczeństwo, dzięki odłączeniu ruchu lokalnego od dalekobieżnego. Po przebudowie skrzyżowania zwiększy się płynności ruchu, a co za tym idzie, zmniejszy się uciążliwość dla mieszkańców, obniżona zostanie emisja spalin, hałasu oraz drgań od taboru samochodowego – podkreśla Rafał Łysy.

Koszt wszystkich prac, które powinny zakończyć się do końca 2020 roku, wynosi blisko 100 mln złotych.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Uwaga kierowcy! Od 1 lipca działa nowy buspas w Sosnowcu

6 KOMENTARZE

  1. To można było rozwiązać 4 razy taniej, budując wiadukt górą i dwa ronda rozprowadzające.pieniądze zaoszczędzone przeznaczyc na Maczki.

  2. Cześć panowie, mam na imie Karolina 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : http://milepanie.pl/kar89

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here