Od 8 lipca szykują się kolejne zmiany na przebudowywanym odcinku DK94 w Sosnowcu. Kierowcy jadący od strony Dąbrowy Górniczej nie będą mogli wjechać na węzeł Zuzanna, w kierunku centrum Sosnowca. Będzie obowiązywał objazd przez oddaną do użytku ulicę Długosza.

Wykonawca przebudowy musi zamknąć jeden zjazd z DK94 ze względu na budowę zupełnie nowej jezdni po śladzie obecnej.

– Firma Banimex, która zajmuje się przebudową, musi wykonać odwodnienie tego obszaru. To ważne bo w tym miejscu spływa właśnie woda z połowy węzła. Wymieniona zostanie też sieć elektroenergetyczna. Po wykonaniu prac zostanie ułożona nowa podbudowa i zupełnie nowy asfalt. Można powiedzieć, że to będzie zupełnie nowa droga w śladzie starej – wyjaśnia Rafał Łysy, rzecznik prasowy UM w Sosnowcu.

Z tego powodu został wytyczony objazd. Samochody osobowe na skrzyżowaniuDK94 i ulicy Długosza skręcą w prawo i pojadą nowym fragmentem ul. Długosza, która w najbliższych tygodniach na remontowanym odcinku będzie drogą wyłącznie jednokierunkową. Dalej objazd będzie prowadził przez ulicę Komuny Paryskiej, by następnie przez rondo, z którego kierowcy dojadą do ulicy Kamiennej i wjadą na węzeł Zuzanny i ul. 3 Maja.

Przebudowa DK 94 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec
Przebudowa DK 94 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec

Ciężarówki pojadą inną drogą

Objazd dla samochodów ciężarowych poprowadzony będzie przez węzeł DK94, aż do zjazdu przy elektrociepłowni. Tam kierowcy będą musieli nawrócić na Będzińskiej i ponownie wjechać na DK94, a dalej do węzła Zuzanna i na ul. 3 Maja.

– Wprowadzenie zmian 8 lipca jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przynajmniej przez kilka najbliższych tygodni. Prosimy kierowców o maksymalną ostrożność – dodaje rzecznik UM.

Pojawi się też spore ułatwienie. Kierowcy jadący od strony Katowic w kierunku Dąbrowy Górniczej pojadą już nową łącznicą.

Co powstaje na skrzyżowaniu DK94 z Długosza?

Po przebudowie w miejscu sygnalizacji świetlnej powstanie dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Dołem, po jezdniach z obniżonym poziomem, zostanie poprowadzona główna nitka DK94, a górą ruch lokalny. Wzdłuż, na długości kilkuset metrów, zostaną wybudowane ekrany akustyczne. Obecnie skrzyżowanie stanowi „wąskie gardło”: zarówno na trasie głównej jak i w połączeniach wewnętrznych w obrębie miasta i konurbacji górnośląskiej.

– Realizacja projektu spowoduje skrócenie czasu podróży. Udrożniony zostanie ruch oraz poprawione bezpieczeństwo, dzięki odłączeniu ruchu lokalnego od dalekobieżnego. Po przebudowie skrzyżowania zwiększy się płynności ruchu, a co za tym idzie, zmniejszy się uciążliwość dla mieszkańców, obniżona zostanie emisja spalin, hałasu oraz drgań od taboru samochodowego – podkreśla Rafał Łysy.

Koszt wszystkich prac, które powinny zakończyć się do końca 2020 roku, wynosi blisko 100 mln złotych.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Uwaga kierowcy! Od 1 lipca działa nowy buspas w Sosnowcu