Mieszkańcy Sławkowa mogą korzystać z możliwości powiadamiania za pośrednictwem informacji SMS. Wiadomości tekstowe dotyczyć mogą lokalnych zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych, ale również wydarzeń miejskich czy zbliżającego się upływu terminu zapłaty podatku.

Usługa jest bezpłatna i stanowi część platformy do obsługi mieszkańców, na którą miasto pozyskało dofinansowanie z Unii Europejskiej. Dzięki platformie „E-Urząd”, nie wychodząc z domu, przy użyciu komputera lub telefonu z dostępem do internetu można sprawdzić też stan swoich zobowiązań, etap rozpatrywania spraw czy złożyć deklarację.

– Wydarzenia sprzed kilku dni, związane z ogromnym pożarem w Sosnowcu i koniecznością poinformowania mieszkańców o zaleceniach minimalizujących zagrożenie uświadamiają, że szybkość przekazywania informacji ma znaczenie podstawowe. Dlatego też zachęcam do zarejestrowania się i skorzystania z tej bezpłatnej usługi, dzięki której będziemy przesyłać też wiadomości o wybranych wydarzeniach organizowanych przez miasto czy inne komunikaty – mówi Rafał Adamczyk, burmistrz Sławkowa.

Aby móc korzystać z możliwości, jakie daje portal, w tym powiadamiania esemesowego, najlepiej wypełnić i dostarczyć do urzędu miasta wniosek dostępny na stronie urzędu.

Projekt „Zwiększenie dostępu do cyfrowych usług publicznych administracji samorządowej Miasta Sławkowa” został w 84 proc. sfinansowany ze środków unijnych. Ponad 67 tys. zł wyniosło dofinansowanie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Całkowita wartość projektu to 1,5 mln zł. Grupą docelową są mieszkańcy, przedsiębiorcy i osoby czasowo przebywające na terenie miasta.