echo adrotate_group(3, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(3, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(3, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(9, 0, 0, 0);

Spore zmiany czekają kierowców i pasażerów autobusów w Dąbrowie Górniczej. Od 2 listopada z ruchu wyłączona zostanie ul. Kolejowa i fragment ul. Kościuszki.

Ulica Kościuszki zamknięta będzie od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, która z ruchu wyłączona zostanie na całej długości. Dojazd dla mieszkańców i do punktów usługowych będzie możliwy ul. Kościuszki.

Oprócz kierowców, utrudnienia czekają też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowane zostaną rozkłady jazdy, a autobusy będą kursować po zmienionych trasach.

Z użytkowania wyłączone zostaną przystanki przy ul. Kościuszki: przy stacji PKP oraz na wysokości Aldi i Żabki. Autobusy nr 16, 79 i 242 będą zatrzymywać się na ul. Limanowskiego w rejonie dojścia do peronów. Stamtąd będzie można dostać się pieszo do przejścia przez tory. Autobusy nr 604, 644 i 903N będą kursować ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, Folwarczną i Urbańskiego, którą dojeżdżać będą na drugą stronę torów. Autobus nr 716 pojedzie ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego i Graniczną, a na drugą stronę torów przejedzie wiaduktem.

W pierwszym etapie prac, do marca 2021 roku, na ul. Kolejowej i Kościuszki wykonywane będzie uzbrojenie podziemne i kanalizacja. To elementy dużego przedsięwzięcia, obejmującego budowę centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym oraz przebudowę układu drogowego w śródmieściu.

W tym miejscu powstanie nowe centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej – fot. Studio DG
W tym miejscu powstanie nowe centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej – fot. Studio DG

Nowe centrum przesiadkowe

echo adrotate_group(8, 0, 0, 0);

Za 229 mln zł, inwestycję wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany.

W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 roku.

Prowadzenie prac w tak szerokim zakresie wiąże się ze zmianami i utrudnieniami w ruchu. Na początku grudnia zostanie czasowo zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej.

W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel. W rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przejdzie ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i rowerzyści na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

Przypomnijmy również, że w połowie października rozpoczęła się budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, które również będzie częścią nowego układu drogowego.

echo adrotate_group(5, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(5, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(5, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(9, 0, 0, 0);