Szykują się utrudnienia dla kierowców w Dąbrowie Górniczej. Od 12 października zamknięty zostanie fragment ul. Sobieskiego na odcinku od ul. Chopina do przewiązki na wysokości stacji paliw. Wszystko z powodu budowy ronda na skrzyżowaniu z ul. Moniuszki.

12 października zmienia się organizacja ruchu na odcinku ulicy Sobieskiego w Dąbrowie Górniczej. Zamknięta zostanie jezdnia w kierunku Będzina – na odcinku od ul. Chopina do przewiązki na wysokości stacji paliw. Ruch w obu kierunkach poprowadzony będzie jezdnią w stronę centrum.

Wjazd w ul. Moniuszki zostanie zamknięty, a dojazd do usytuowanych w tym rejonie firm i garaży, a także do Powiatowego Urzędu Pracy będzie się odbywał ul. Koszelew i Perla. – Zmieni się również lokalizacja przystanku autobusowego w stronę Będzina, który przesunięty zostanie na wysokość stacji paliw. Tam również znajdą się przystanki tramwajowe w obu kierunkach – informują dąbrowscy urzędnicy.

W kolejnym etapie prac, po przywróceniu ruchu na jezdni w kierunku Będzina, jezdnia w stronę centrum zostanie zawężona do jednego pasa. Utrudnienia w rejonie budowanego ronda mogą potrwać ok. 6-8 miesięcy.

Z rondem na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. To ważne elementy dużej inwestycji, obejmującej budowę centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum oraz przebudowę układu drogowego. Za 229 mln zł, inwestycję wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex.

W tym miejscu powstanie nowe centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej – fot. Studio DG
W tym miejscu powstanie nowe centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej – fot. Studio DG

Nowe centrum przesiadkowe

Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany.

W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 roku.

Oprócz ul. Sobieskiego, w listopadzie zmiany zostaną wprowadzone na ul. Kolejowej i w rejonie jej skrzyżowania z ul. Kościuszki. Ul. Kolejowa zostanie wyłączona z ruchu, ograniczony dojazd będzie możliwy dla mieszkańców i do punktów usługowych. To również wymusi zmiany tras kursujących tamtędy autobusów.

Nad nowymi rozwiązaniami w tej kwestii pracuje Zarząd Transportu Metropolitalnego. Na początku grudnia zostanie czasowo zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej. W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel. W rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przejdzie też ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i rowerzyści na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa oraz wyremontowane zostaną chodniki.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Za 229 mln zł wybudują centrum przesiadkowe. Miasto podpisało umowę z wykonawcą

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here