W poniedziałek, 2 października, w Sosnowcu wystartował program „Lokal na biznes”. Miasto chce w ten sposób wesprzeć młodych przedsiębiorców, wynajmując im lokale po preferencyjnych cenach.
Program „Lokal na biznes” skierowany jest do osób, które po zakończeniu edukacji chcą w stolicy Zagłębia prowadzić działalność gospodarczą lub już ją założyły, ale nie dawniej niż pół roku temu.
– Chcemy wesprzeć młodych przedsiębiorców, dlatego proponujemy im pomieszczenia na preferencyjnych cenach. To jeden ze sposobów zatrzymania w naszym mieście młodych ludzi – zapowiada Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Program realizowany jest wspólnie z Agencja Rozwoju Lokalnego, która na początek wytypowała pięć lokali w swoim biurowcu przy ul. Teatralnej 9. Będzie je można wynająć na 2 lata na bardzo preferencyjnych warunkach.
– Największy z lokali ma nieco ponad 15 metrów kwadratowych. Miesięczny czynsz za jego użytkowanie wynosi 228 złotych. Cena ta zawiera już opłaty za wszystkie media – wyjaśnia prezydent Arkadiusz Chęciński.
Miasto chce rozpatrywać oferty w drodze konkursu. Aby móc w nim uczestniczyć należy do 17 listopada złożyć dokumenty oraz wpłacić wadium w wysokości 500 złotych. – Po rozstrzygnięciu konkursu wadium uczestnika, którego oferta nie zostanie przyjęta, będzie zwrócona. Z kolei wadium zwycięskich ofert będzie zaliczać się na poczet kaucji za lokal – podkreśla Tomasz Kamiński, prezes zarządu Agencji Rozwoju Lokalnego w Sosnowcu.
Jak przekazują urzędnicy, osoby zainteresowane wzięciem udziału w konkursie, mogą wszystkie lokale zobaczyć. – Wizytacje lokali, które zostały zgłoszone do konkursu, odbędą się do 10 listopada w godzinach pracy Agencji Rozwoju Lokalnego, po wcześniejszym potwierdzeniu telefonicznie takiej wizyty przez zainteresowanych – dodaje Tomasz Kamiński.
Program „Lokal na biznes” to kolejny element sosnowieckiego Pakietu Mieszkańca, który wystartował w ubiegłym roku. – Pakiet zawiera obecnie 47 propozycji, dzięki którym chcemy wspierać rozwój miasta, zapobiegając wyludnieniu i promując Sosnowiec jako atrakcyjne dla młodych i przedsiębiorczych osób – podkreśla Arkadiusz Chęciński.
Ruszyła też nowa kampania promocyjna. Miasto przygotowało specjalny 30-sekundowy spot, który prezentowany będzie w kilkudziesięciu stacjach telewizyjnych, m.in. w TVN24, Puls 2, Discovery, Eleven Sport, TVN Style, Fox, Planete+, Ale Kino, HGTV, TLC i Comedy Central.
– W krótkim czasie chcemy przekazać, jak wiele dzieje się w naszym mieście. Jednym tchem, w skróconej formie, pokazujemy, że w Sosnowcu nie można się nudzić. Imprezy, wydarzenia, miejsca rekreacji i wypoczynku – taki jest nasz Sosnowiec – zaznacza prezydent Chęciński.
Kampania obejmuje także internet. 3-minutowa wersja spotu jest dostępna na YouTube oraz w mediach społecznościowych.
– Mieszkańcy coraz częściej mówią, że w Sosnowcu dzieje się tak wiele, że trudno nadążyć. Cieszy mnie to tym bardziej, że jeszcze nie tak dawno słyszałem, że jest odwrotnie. Spot ma zachęcić do zainteresowania się Sosnowcem. Mamy wspaniałe jednostki kultury, miejsca gdzie możemy spędzać wolny czas na różne sposoby i dlatego na to położyliśmy nacisk – mówi prezydent miasta.
Wspomniany Pakiet Mieszkańca będzie dostępny w wersjach elektronicznej oraz papierowej, rozdawanej m.in. w miejskich jednostkach. Ma być też kolportowany przy okazji miejskich imprez oraz w prasie lokalnej oraz regionalnej.
Przy okazji miasto rusza z kolejną edycją akcji „Budujemy dla Was”. – Wiemy, że remonty, choć są bardzo potrzebne, to jednak potrafią napsuć krwi mieszkańcom. W miejscach, gdzie rozpoczynają się prace, ustawiamy tablice z informacją, do kiedy potrwają utrudnienia. Wydajemy także specjalne ulotki – kończy prezydent Chęciński.
Całkowity koszt rozpoczynającej się kampanii wynosi 140 tys. zł. Wartość ta obejmuje produkcję trzyminutowego filmu oraz krótszego spotu, emisje, reklamę prasową, foldery, ulotki oraz promocję w mediach społecznościowych.