W piątek, 1 czerwca, wystartował Sosnowiecki Rower Miejski. Na mieszkańców stolicy Zagłębia Dąbrowskiego czeka 130 rowerów miejskich i 9 wypożyczalni.

Sosnowiczanie od 1 czerwca mogą już przesiąść się na rowery miejskie. To właśnie dziś uruchomiony został Sosnowiecki Rower Miejski. Do dyspozycji sosnowiczan pozostaje 130 rowerów i 9 samoobsługowych stacji wypożyczeń. Operatorem systemu, na zlecenia miasta, jest Nextbike Polska.

Sosnowiecki Rower Miejski - fot. MZ
Sosnowiecki Rower Miejski – fot. MZ

Tandemy i na trzech kółkach

Rowery miejskie w Sosnowcu mają się wyróżniać na tle innych miast. Wszystko za sprawą czterech rowerów trójkołowych. – Są to jedne z pierwszych w Polsce rowerów miejskich przeznaczonych na przykład dla osób z niepełnosprawnością lub mających problemy z utrzymaniem równowagi na zwykłych jednośladzie – podkreśla Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

To jednak nie wszystko. W sosnowieckich wypożyczalniach rowerów miejskich znajdziemy także sześć tandemów, czyli rowerów przeznaczonych do jazdy dla dwóch osób. – Rowery to idealny środek lokomocji nie tylko do jazdy rekreacyjnej, ale również do codziennej komunikacji, np. do pracy czy na zakupy – dodaje Marek Pogorzelski.

Sosnowiecki Rower Miejski - fot. MZ
Sosnowiecki Rower Miejski – fot. MZ

Gdzie wypożyczymy rowery?

Sosnowieckie rowery można wypożyczać i oddawać na dowolnej z 9 stacji Sosnowieckiego Roweru Miejskiego: Piłsudskiego (Egzotarium), Rondo Uznańskiego (w pobliżu stadionu lekkoatletycznego), Kościelna (przy Teatralnej), Rondo Zagłębia Dąbrowskiego (dawne Rondo E. Gierka), Rondo Ludwik (od strony Narutowicza), Narutowicza (Poziom 450), Park Środula (ul. 3 Maja), Ślimak (ul. 3 Maja) i Parkowa (przy Zespole Szkół Muzycznych).

Sosnowiecki Rower Miejski - fot. MZ
Sosnowiecki Rower Miejski – fot. MZ

Rozmawiają z Katowicami

Sosnowiecki Rower Miejski jest jednym z elementów szerszego projektu związanego z budową infrastruktury rowerowej – Właśnie budujemy 25 km dróg i ścieżek rowerowych, czyli mniej więcej tyle, ile w Sosnowcu powstało w poprzednich 20 latach. Chcemy zapewnić rowerzystom bezpieczną infrastrukturę. Warto podkreślić, że tej chwili rozmawiamy z sąsiadami, czyli Katowicami o synchronizacji naszych systemów rowerowych. Chcemy, aby osoby wypożyczające rower w Katowicach mogły go zostawić w Sosnowcu, a miłośnicy dwóch kółek, którzy wypożyczą rower w Sosnowcu, mogły go zostawić w Katowicach. Jest szansa na naprawdę wielki projekt – cieszy się Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Do tego czasu jednak wypożyczone w Sosnowcu rowery można oddawać tylko na stacjach Sosnowieckiego Roweru Miejskiego.

Sosnowiecki Rower Miejski - fot. MZ
Sosnowiecki Rower Miejski – fot. MZ

Pierwsi w Zagłębiu

Sosnowiec to pierwsze miasto w Zagłębiu, które uruchomiło system roweru miejskiego. Rowery Nextbike Polska funkcjonują już jednak na Śląsku – m.in. w Katowicach, Gliwicach, Zabrzu, Tychach i Pszczynie. – W tym roku rowery Nextbike będą też dostępne w Jastrzębiu-Zdroju, Siemianowicach Śląskich i Świętochłowicach. Co ważne, ze wszystkich można korzystać za pomocą jednego konta w systemie – wymienia Marek Pogorzelski.

W systemach Nextbike w całej Polsce zarejestrowanych jest już 1846 mieszkańców Sosnowca. Osoby, które nie posiadają jeszcze konta w systemie, powinny przed pierwszym wypożyczeniem zarejestrować się na stronie SosnowieckiRowerMiejski.pl.

– Wystarczy podać swoje dane i wpłacić 10 złotych opłaty inicjalnej, z której finansowane będą przyszłe wypożyczenia – wyjaśnia rzecznik Nextbike Polska.

Sosnowiecki Rower Miejski - fot. Maciej Łydek/UM Sosnowiec
Sosnowiecki Rower Miejski – fot. Maciej Łydek/UM Sosnowiec

Cennik Sosnowieckiego Roweru Miejskiego

Za darmo, będzie można korzystać z roweru przez pierwsze 30 minut każdego wypożyczenia. Za przejażdżkę trwającą od 31 do 60 minut zapłacimy złotówkę, za drugą godzinę 2 zł, za trzecią 3 zł, a za czwartą i każdą następną po 4 zł.

Sosnowiecki Rower Miejski - fot. Maciej Łydek/UM Sosnowiec
Sosnowiecki Rower Miejski – fot. Maciej Łydek/UM Sosnowiec

Jak wypożyczyć rower?

Wypożyczenie roweru jest bardzo łatwe. – Na terminalu stacji wypożyczeń należy wpisać swój numer telefonu, kod PIN i numer wypożyczonego roweru. Można też skorzystać z bezpłatnej aplikacji Nextbike na telefony komórkowe, która dodatkowo przyspiesza ten proces – wyjaśnia przedstawiciel operatora.

Sosnowiecki Rower Miejski - fot. Maciej Łydek/UM Sosnowiec
Sosnowiecki Rower Miejski – fot. Maciej Łydek/UM Sosnowiec

Będą kolejne rowery i wypożyczalnie

To nie koniec rowerowej rewolucji w Sosnowcu. Miasto ubiega się w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim o dodatkowe środki na rozbudowę systemu Sosnowieckiego Roweru Miejskiego o kolejnych 11 stacji i 110 rowerów.

Nowe stacje miałby powstać przy: 3 Maja (rejon przejścia podziemnego przy parku Sieleckim), Gospodarczej (w rejonie skrzyżowania z ulicą Suchą), Grota-Roweckiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Orlą), Będzińskiej (w rejonie Wydziału Nauk o Ziemi), Mościckiego (w rejonie budynku Urzędu Miejskiego), Blachnickiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Braci Mieroszewskich), 3 Maja (w rejonie Dworca PKP), Andersa (w rejonie skrzyżowania z ulicą 11 Listopada), Piłsudskiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Sobieskiego), Braci Mieroszewskich (w rejonie skrzyżowania z ulicą Dmowskiego) i Stawikach (przy Stadionie Ludowym).

Czy będziesz korzystać z Sosnowieckiego Roweru Miejskiego?

View Results

Ładowanie ... Ładowanie ...

Skomentuj przez Facebook

11 KOMENTARZE

  1. Zabrakło jednej bardzo istotnej informacji. Aby skorzystać trzeba mieć zawsze minimum 10 zł na koncie. To znaczy, ze jeśli jednego dnia jeżdżę godzinę i wydam 1 zł to drugiego, mimo że nadal mam pieniądze na koncie już nie pojeżdżę.
    Aby wydać całe 10 zł trzeba by jeździć kilka godzin. Osoby które jeżdżą kilka godzin dziennie mają własne, znacznie wygodniejsze rowery.
    Reasumując, firma ma na stałe nasze pieniądze których nigdy nie wykorzystamy.

  2. Chęcina chce się zapalić aby tylko dostać głosy wyborców ale i tak mu to nie pomoże bo 50 z haczykiem przed kampanią to o wiele za mało a niechęć do tego marnego piarowca ogromną. ..

  3. Znaczy oprócz jednej miejscówki która nie istnieje a jest jedynie w planie na Blachnickiego to całe Zagórze, Kazimierz, Porąbka, Klimontów, Ostrowy, Maczki, Juliusz czyli wszystko na wschód od S1 to będzie drugi sort obywateli bez dostępu do Roweru Miejskiego?

      • Nie winię Cię że obracamy się w różnych kręgach społecznych, kwestia wychowania i wykształcenia, każdy widzi to co go kręci.

    • No właśnie, podpisuję się pod tym. Wschodnie dzielnice i ich mieszkańcy są „cacy” tylko jak przychodzi do wyborów samorządowych, jak się już skończą, to potem zapominamy o nich.
      Tutaj rower miejski jest też bardzo potrzebny, tym bardziej , że nie widzę kompletnie ŻADNEGO uzasadnienia do lokalizacji stacji w centrum przy 3-go Maja co 500 metrów 3 stacje ( istniejące i planowane)- Dworzec, ślimak, park Sielecki, nie mówiąc, że w bardzo bliskiej lokalizacji na ulicach w centrum jest kolejne kilka stacji.

  4. […] Jak już pisaliśmy, nowe stacje miałby powstać przy: 3 Maja (rejon przejścia podziemnego przy parku Sieleckim), Gospodarczej (w rejonie skrzyżowania z ulicą Suchą), Grota-Roweckiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Orlą), Będzińskiej (w rejonie Wydziału Nauk o Ziemi), Mościckiego (w rejonie budynku Urzędu Miejskiego), Blachnickiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Braci Mieroszewskich), 3 Maja (w rejonie Dworca PKP), Andersa (w rejonie skrzyżowania z ulicą 11 Listopada), Piłsudskiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Sobieskiego), Braci Mieroszewskich (w rejonie skrzyżowania z ulicą Dmowskiego) i Stawikach (przy Stadionie Ludowym). […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here