Grupa Orbis podpisała umowę ze spółką Glare Global Sourcing Faruque, której właściciel kupił wcześniej od miasta działkę przy ul. Teatralnej 3 w Sosnowcu. W miejscu dawnej szkoły powstanie hotel Mercure Sosnowiec.

Mohammed Omar Faruque działkę przy ulicy Teatralnej 3 kupił na początku 2018 roku. Współwłaściciel znanej restauracji Bombaj Tandori i honorowy konsul Bangladeszu zapłacił za nieruchomość 2,4 mln zł.

Nowy właściciel zapowiadał wtedy, że zamierza w tym miejscu stworzyć czterogwiazdkowy hotel. Tak też się stanie. Grupa Orbis poinformowała o podpisaniu umowy franczyzowej ze spółką Glare Global Sourcing Faruque na prowadzenie hotelu Mercure Sosnowiec. – Ten hotel będzie nie tylko świetną bazą dla gości biznesowych, ale i adresem, pod którym znajdą się nowe, ciekawe koncepty restauracyjne – podkreśla Mohammed Omar Faruque.

Gilles Clavie i Mohammed Omar Faruque - fot. mat. pras.
Gilles Clavie i Mohammed Omar Faruque – fot. mat. pras.

Mercure Sosnowiec ma zostać otwarty w 2022 roku i będzie pierwszym markowym hotelem w stolicy Zagłębia Dąbrowskiego. Będzie to nowa inwestycja, która powstanie w miejscu starego budynku szkoły zawodowej. Oprócz 120 pokoi w hotelu znajdzie się restauracja, sky bar, powierzchnia konferencyjno-bankietowa oraz usługa spa.

– Nie ukrywam, że wybrałem tę markę, ponieważ spodobał mi się koncept hotelu Mercure Kraków Stare Miasto. Z uwagi na centralną lokalizację hotelu w Sosnowcu poszukiwałem silnej, wystandaryzowanej marki, należącej do międzynarodowej sieci, ale na tyle elastycznej, abym mógł stworzyć hotel z elementami, na których mi zależy – tłumaczy Omar Faruque, franczyzobiorca.

Mercure Hotel w Krakowie - fot. mat. pras.
Mercure Hotel w Krakowie – fot. mat. pras.

Zadowolenia z lokalizacji jest także Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis. – Sosnowiec posiada potencjał biznesowy – jest jednym z głównych miast wchodzących w skład aglomeracji górnośląskiej i jest bardzo dobrze skomunikowany z resztą kraju. Bardzo się cieszymy, że wybór padł na markę Mercure – znaną i rozpoznawalną markę w Europie i na świecie – mówi.

Mercure to hotele grupy AccorHotels kategorii średniej. Każdy hotel Mercure jest inny i inspirowany lokalną kulturą w ponad 770 lokalizacjach położonych w 61 krajach.