Budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu idzie do przodu. Postęp prac wymusza zmiany w organizacji ruchu. 8 marca zmienią się trasy autobusów kursujących w rejonie ul. Robotniczej i Limanowskiego w Dąbrowie Górniczej.

Od 8 marca linie autobusowe nr 16, 79 i 242 do ul. Limanowskiego będą dojeżdżały trasą objazdową – od ul. Robotniczej ulicami: Korzeniec, Śliwińskiego i Konopnickiej. W rejonie przejścia przez tory autobusy będą zawracać, a trasa powrotna przebiegnie tymi samymi ulicami.

Od końca lutego zamknięty dla ruchu jest fragment ul. Limanowskiego – od ul. Robotniczej do posesji nr 25. – Podczas zamknięcia, które potrwa ok. 6 miesięcy, prowadzone są prace związane z kompleksowym uzbrojeniem terenu, budową zbiorników retencyjnych i ronda na skrzyżowaniu ul. Limanowskiego, nowej drogi i wjazdu do tunelu pod torowiskiem kolejowym – wyjaśnia Bartosz Matylewicz, naczelnik Wydziału Marki dąbrowskiego magistratu.

Centrum przesiadkowe w śródmieściu

Szybki przejazd tunelem pod torami, ominięcie centrum nową drogą, łatwy dostęp do autobusów i pociągów z centrum przesiadkowego. Taki ma być efekt inwestycji, która toczy się w śródmieściu.

Budowa centrum przesiadkowego przy kolejowej stacji w centrum i przebudowa układu drogowego to jedna z kluczowych miejskich inwestycji. Realizowana jest przy wsparciu sporych środków zewnętrznych, pozyskanych przez miasto. Łącznie to ponad 82,5 mln zł (26 mln zł pochodzi z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i ponad 56,5 mln z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego). Za inwestycję wartą 229 mln złotych odpowiedzialne jest konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex.

Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 roku. – Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Dadzą jednocześnie sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom – podkreśla Bartosz Matylewicz.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Od środy kolejne utrudnienia dla kierowców w Dąbrowie Górniczej