Chociaż brzmi, jak akcja społeczna mająca na celu promocję zdrowego trybu życia, tak naprawdę jest nową akcją promocyjną miasta. Czy Sosnowoc podbije serca (i żołądki) mieszkańców?

Sosnowiec, w trakcie 115 lat swojego istnienia, w dziedzinie zmiany swojego oblicza dokonał rzeczy wręcz niezwykłej – całkowicie zrestrukturyzował dawną bazę swego przemysłu opartą na kopalniach i przemyśle ciężkim i rozwinął przemysł nowoczesnych technologii.

Niezbędna stała się silna, atrakcyjna marka oraz kreowanie pozytywnego wizerunku miasta. Smycz, pendrive, balonik, kolorowa ulotka, ewentualnie jakaś maskotka lub długopis. To standard. Dlatego włodarze miasta zdecydowali się na coś innego – Sosnoowoc czyli dżem promujący miasto.

– Dwa lata temu postanowiliśmy całkowicie zmienić formę promocji naszego miasta i tego co swoim gościom przekazujemy – mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Efektem tych zmian jest współpraca miasta z lokalnym przedsiębiorcą Maciejem Szafrańcem, który promuje markę A to dobre. – Poprosiłem Wydział Promocji, żebyśmy rozpoczęli współpracę z naszymi lokalnymi rzemieślnikami i osobami, które potrafią ciekawe i inne rzeczy wymyślić i w ten sposób promować nasze miasto – dodaje Arkadiusz Chęciński.

Sosnowoc - fot. MC

Sosnowoc jest to dżem owocowy, którego synonimem jest najwyższa jakość przetworów oraz do produkcji którego nie używa się konserwantów. – Bez konserwantów, bez dodatku chemii czyli sam owoc, cukier i nic więcej – podkreśla Marta Szafraniec z firmy A to dobre.

Dżemy są ciekawym i praktycznym gadżetem, który idealnie sprawdzi się również w roli prezentu. Jak zapewnia Arkadiusz Chęciński będą one wręczane specjalnym gościom, którzy pojawią się w mieście. Są one również dostępne w sklepie stacjonarnym w Katowicach, gdzie cieszą się sporą popularnością.

Promocja miasta - fot. Zaglebiarki.pl

Jednak to nie koniec zmian. Sosnowiec promować będą także kubki z napisem „Zagłębiak/Zagłębianka z krwi i kości” zaprojektowany przez Zagłębiarki oraz kubki z rozkładem linii autobusowej nr 815. W sprzedaży pojawią się także koszulki z napisem „Jestem z Sosnowca. Tak, z Zagłębia”.

Promocja miasta - fot. MZ