Po raz pierwszy w historii legendarnej gry Monopoly, gracze, zamiast budować domy i hotele, będą sadzić i pielęgnować sosny. Limitowaną edycję gry będzie można kupić już w poniedziałek.

„Wprowadzasz się do nowego mieszkania w Sosnowcu zlokalizowanego na najwyższym piętrze budynku. Okazuje się, że z okien roztacza się widok na Katowice. Dostajesz rabat od dewelopera. Pobierz 150” – tak brzmi jedna z kart-szans w najnowszej grze Monopoly Recykling, która ma promować miasto i ekologię.

Pomysłodawcą i współtwórcą gry Monopoly Recykling w Sosnowcu jest prezes zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami, Jacek Gaim. Gra ma upamiętnić przypadające w 2017 r. – 115-lecie Sosnowca. Ponadto MPGO chce dzięki grze kreować postawy proekologiczne oraz budować wizerunek „ekologicznego Sosnowca”.

Na planszy pojawiły się znane i charakterystyczne dla Sosnowca miejsca, ulice, parki, m.in. Górka Środulska, pomnik Jana Kiepury czy tyranozaur.

– Gra z jednej strony związana jest z recyklingiem, a z drugiej z historią – mówił w październiku Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. – W grze znajdują się najważniejsze obiekty w Sosnowcu, ale także elementy związane z ekologią. Chcemy pokazać historię naszego miasta, a także uczyć mieszkańców ekologii i poszanowania czystości – dodał.

Pola transportowe w grze to Jednostki MPGO, pola podatkowe to Kara za niesegregowanie śmieci i Opłata za wywóz śmieci, a popularne Elektrownie i Wodociągi to sosnowieckie dworce. Dwie talie kart szans – Recykling i Sosnowiec – pozwolą graczom lepiej poznać spółkę MPGO, zasady prawidłowej segregacji odpadów oraz podstawy idei recyklingu i odzyskiwania surowców.

Grę można zakupić od poniedziałku 12 grudnia, w Centrum Informacji Miejskiej w promocyjnej cenie 109 zł. Spieszcie się, liczba gier jest ograniczona. Monopoly Recykling została wydana w nakładzie 2 tys. sztuk, z czego część zostanie przeznaczona na cele promocyjne.