Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła dwa przetargi na dokumentację przebudowy drogi S1 w Sosnowcu. Wśród wytycznych, które będą stały przed projektantami jest uwzględnienie w dokumentacji ekranów akustycznych.

Pierwsze z postępowań dotyczy odcinka drogi ekspresowej S1 o długości około 2,3 km w pomiędzy ulicą Inwestycyjną, a węzłem Jęzor. Oczywiście z zakresu postępowania wyłączony jest wiadukt nad torami kolei piaskowej oraz rzeką Bobrek, który był wybudowany od nowa kilka lat temu. Najważniejszymi założeniami stawianymi przed GDDKiA to dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, wzmocnienie konstrukcji drogi oraz mostów i wiaduktów.

– Mieszkańców ulic Biała Przemsza, Tuwima, Szybowa oraz Bronowa z pewnością najbardziej ucieszy fakt, że w dokumentacji mają być uwzględnione ekrany akustyczne – nie kryje zadowolenia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. – Dokumentacja powinna być gotowa po 15 miesiącach od dnia podpisania umowy – dodaje.

Drugie postępowanie dotyczy rozbudowy fragmentu drogi S1 o ok. 2,7 km odcinek zaczynający się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończący się przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach. W tym przypadków również chodzi o dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi, mostów i wiaduktów. Dzięki budowie nowych i przebudowie istniejących ekranów akustycznych zmniejszy się uciążliwość wywołana hałasem od ruchu drogowego.

Według zapisów dokumentacja powinna powstać w ciągu 16 miesięcy od daty podpisania umowy. – Myślę, że wkrótce uda nam się również wyłonić wykonawcę dokumentacji na budowę zupełnie nowego węzła w Klimontowie, który w ogromnym stopniu odciąży ulicę Wojska Polskiego, Traugutta i Lenartowicza – dodaje prezydent Sosnowca.