Na tę inwestycję czekano latami. W końcu PKP PLK przebuduje perony i tory na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Dzięki inwestycji, która pochłonie 40 mln zł, skróci się czas podróży.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Inwestycja obejmie przebudowę peronów, które zostaną podwyższone do 76 cm, co ma ułatwić podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

W końcu także na peronach pojawią się wiaty, ławki, gabloty informacyjne, zegary i nagłośnienie. Większy komfort, a przede wszystkim bezpieczeństwo, podróżnym zapewni nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia, jak również czytelne oznakowanie stacji.
Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”, który szacowany jest łącznie na ponad 200 mln.

Po zakończeniu inwestycji składy pasażerskie pojadą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h (obecnie 70 km/h). Podniesienie prędkości w ruchu kolejowym zapewni wymiana torów oraz 14 rozjazdów, które będą wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Zostanie również przebudowana sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Prace obejmą remont czterech obiektów inżynieryjnych, a także budowę nowej nastawni z urządzeniami komputerowymi na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Umowa została podpisana z konsorcjum firm: Torkol z Tychów, Mar-Bud Budownictwo z Warszawy i Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej.

Jak zapowiada PKP PLK, zakończenie wszystkich prac planowane jest w czwartym kwartale 2019 roku.

fot. Dawny dworzec w Strzemieszycach/AR