Zakończył się pierwszy etap prac przy budowie nowego torowiska w Gołonogu. Teraz pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy zatrzymują się na nowym peronie, który powstał przy budynku dworca.
Ruch pociągów został wznowiony na nowo ułożonym torze nr 2. W związku z tym pociągi w kierunku Katowic i Częstochowy zatrzymują się na peronie, który powstał przy budynku dworca.
Prace pierwszego etapu budowy torowiska zakończyły się sukcesem, teraz inwestycja przenosi się pod ziemię. Trwa budowa przejścia dla pieszych pod torami i szybu wind obok. W wejściu przy peronie lada moment rozpocznie się wylewka schodów, potem budowa będzie kontynuowana po stronie ul. Parkowej.
– Teraz rozpoczynamy drugi etap prac, która potrwa do końca 2022 roku – zapowiada Maciej Woźniak, kierownik robót z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.
– Zakres zaplanowanych na ten czas prac – poza wspomnianym przejściem dla pieszych pod torami – obejmie m.in. budowę peronu nr 1 od strony ulicy Parkowej i ułożenie na nowo toru nr 1. – Wcześniej wyburzymy jeszcze stary peron, w miejscu którego powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej – dodaje.
Budowie nowego układu torowego towarzyszy także budowa nowej nawierzchni oraz dwóch rond. Od strony przebudowanej właśnie alei Zagłębia Dąbrowskiego widać już zarys ronda. Drugie rondo powstaje po drugiej stronie torów, czyli na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową. Projekt przewiduje także budowę nowych chodników i drogi rowerowej.
Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu – zlecone przez miasto i spółkę PKP PLK firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022.