W Czeladzi zakończyła się największa inwestycja drogowa w historii miasta, w ramach której powstały centra przesiadkowe, dworzec autobusowo-tramwajowy oraz 16 km nowych ścieżek rowerowych.

W sobotę, 29 maja, oficjalnie otwarto dworzec autobusowo-tramwajowy i ścieżki rowerowe. – Zakończyliśmy chyba największą w ostatnim trzydziestoleciu inwestycję drogową na terenie Czeladzi. Dziś otwieramy ścieżki rowerowe, centra przesiadkowe no i przede wszystkim dworzec – mówi Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi. – Już teraz mogę powiedzieć, że na tym nie koniec, bo w planach mamy już dalszą rozbudowę naszych ścieżek rowerowych. W tym celu zamierzamy pozyskać środki w ramach nowej perspektywy unijnej. Tym razem chcemy poprowadzić nasze ścieżki głównie po terenach zielonych – dodaje.

Otwarcie dworca i ścieżek rowerowych w Czeladzi – fot. MZ

Ścieżki rowerowe w Czeladzi

Dzięki nowym ścieżkom rowerowym można przemierzyć prawie całe miasto. – Warto podkreślić, że Czeladź, po Sosnowcu, jest drugim zagłębiowskim miastem, które posiada system roweru miejskiego. W tym celu do dyspozycji mieszkańców oddano 50 rowerów, które można wypożyczyć na jednej z trzech stacji rowerowych. Ponadto przy ulicy Wojkowickiej powstała dodatkowa stacja dokująca – mówi Jakub Kubasik, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Czeladź.

W sobotę odbyła się impreza „Spotkajmy się na dworcu w Czeladzi”. Wzięło w niej udział prawie 400 czeladzkich rowerzystów, którzy przemierzyli miasto i zbierali specjalne pieczątki. Na mecie zlokalizowanej przy dworcu odbyło się losowanie nagród. Były to trzy rowery miejskie oraz zestawy gadżetów.

Największa inwestycja w historii miasta

Budowa ścieżek rowerowych i węzłów przesiadkowych rozpoczęła się w czerwcu 2019 roku. Wykonawcą inwestycji była spółka Eurovia. Jej łączny koszt wyniósł niemal 44,4 mln zł, z czego 30 mln zł pochodziło z unijnej dotacji, a prawie 2,6 mln zł z dotacji GZM. Ponadto, 4 mln zł wydały inne podmioty, takie jak: Tramwaje Śląskie, Orange, Tauron czy Czeladzkie Wodociągi, realizujące swoje plany w powiązaniu z inwestycją miejską. Łączny koszt wyniósł około 48 mln zł. Miasto dołożyło ze swojego budżetu nieco ponad 11 mln zł.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Największa inwestycja drogowa w historii miasta zakończona