Pierwszy z trzech sosnowickich autobusów elektrycznych wyjechał na trasę w kwietniu 2018 roku. Łącznie mają na liczniku przejechanych pół miliona kilometrów.

Sosnowiecki PKM użytkuje trzy 12-metrowe autobusy elektryczne wyprodukowane przez Solaris Bus and Coach. – Gdy pierwszy z naszych autobusów pokonał barierę 100 tysięcy kilometrów mówiłem, że wykorzystujemy je przez 7 dni w tygodniu, po około 21 godzin. Nic się nie zmieniło, nadal są w niemal ciągłej eksploatacji. Jesteśmy bardzo z nich zadowoleni – tłumaczy Piotr Drabek, dyrektor techniczny w PKM Sosnowiec.

Autobusy, były pierwszymi tego typu pojazdami jeżdżącymi pod szyldem ówczesnego KZK GOP, a teraz ZTM. Firma za trzy sztuki zapłaciła w sumie 7,6 mln zł.

W ciągu najbliższych miesięcy flota „elektryków” w PKM Sosnowiec powiększy się o 14 kolejnych, w tym 5 będzie 18-metrowych, a pozostałe 12-metrowe. Powstanie również infrastruktura potrzebna do ich obsługi, w tym 3 ładowarki pantografowe oraz 8 ładowarek przewodowych typu plug-in.

Zakup będzie możliwy dzięki dofinansowaniu otrzymanemu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Sosnowiecki PKM jest jednym z 13 podmiotów, który otrzymał fundusze. W sumie jest to blisko 30 milionów złotych netto dofinansowania, co stanowi 85 proc. całego, wartego prawie 36,5 mln zł, projektu.

Skomentuj przez Facebook

7 KOMENTARZE

  1. Wszystko pięknie i cacy dle…
    Dlaczego nie piszecie o wprowadzeniu od marca nowej taryfy opłat za bilety Zarządu Transportu Metropolitalnego?!!!
    Dlaczego nie piszecie o tym, że pasażer został ubezwłasnowolniony przez narzucenie mu obowiązku zakupu tzw. biletu miesięcznego sieciowego bez możliwości wyboru jaki potrzebuje – na autobus czy tramwaj?
    Władze zarządu wiedzą lepiej czym pasażer się przemieszcza po miastach i aby dopełnić hipokryzji, tłumaczą to jeszcze jego dobrem i każą płacić więcej.
    „Dlatego też wraz z nową taryfą podjęto decyzję o tym, by wycofać ze sprzedaży bilet, który obowiązywał na całej sieci, ale uprawniał do przejazdu tylko autobusami i trolejbusami lub tylko tramwajami.
    W związku z tą zmianą, która umożliwia podróżowanie wszystkimi tymi środkami transportu – autobusami (z wyłączeniem linii na lotnisko), tramwajami i trolejbusami. Będzie kosztował 134 zł (ulgowy 67 zł).”
    A może ja nadal chcę jeździć tylko autobusem bo tramwaj mi nie pasuje, nie lubię (wataw co uważasz) i płacić 126zł za to co UŻYWAM i mieć PRAWO WYBORU nie tylko prezydenta i posłów.

    • Ty weź się tutaj nie produkuj. Wiesz kim ty jesteś? Jesteś… klientem. Pomerdaj więc ogonkiem lub kup sobie własny samochód, bo z ZTM nie wygrasz.

  2. A co są zaprojektowane by jeszcze w czasie gwarancji się „zjechały”? Jeszcze można je regenerować po tych latach.
    Lepiej późno niż wcale te elektryczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here