Koleje Śląskie zakupiły kolejne urządzenie, które ma wpłynąć na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżujących w czasie pandemii.
Koleje Śląskie od samego początku szybko i na bieżąco reagują na sytuację epidemiologiczną w kraju. Nie inaczej jest tym razem. Przewoźnik zakupił specjalne, nowoczesne urządzenie, które ma wpłynąć na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pasażerów.
Nowe urządzenie w Kolejach Śląskich to elektryczny zamgławiacz termiczny. Maszyna została specjalnie zaprojektowana do atomizacji mikro kropelek i wytwarzania z nich tzw. Suchej mgły. Efekt jest bardzo podobny do „dymu koncertowego” stosowanego podczas różnych wydarzeń muzyczno-teatralnych. Z tą różnicą, że w Kolejach Śląskich posłuży do walki z koronawirusem.
Aplikacja bezpiecznych i nowoczesnych środków chemicznych służących między innymi do dezynfekcji, dezodoryzacji jest bardzo prosta i skuteczna. Preparat w postaci mgły daje możliwość szybkiego rozprzestrzenienia preparatów i pokrycia nimi wszystkich powierzchni w pociągach. Również tych bardzo trudno dostępnych. Takie nanoszenie preparatów powoduje też możliwie najmniejsze użycie środków chemicznych w porównaniu do innych metod.
Środki zapobiegawcze
Łącznie nad czystością pociągów czuwają 63 osoby. Wnętrza pojazdów są czyszczone zarówno z użyciem detergentów jak i innowacyjnego rozwiązania: suchej pary – oba te czynniki równie skutecznie zwalczają koronawirusa. Stosowane detergenty to profesjonalne środki czyszczące. Dezynfekowane są wszelkie elementy, które mają kontakt z dużą liczbą osób – jak np. uchwyty czy wnętrza toalet.
Stosowane są również innowacyjne rozwiązania takie jak specjalna powłoka tytanowa, która zabija zarazki i bakterie. Jest trwała a pokryte są elementy wyposażenia pociągów często dotykane przez pasażerów.
Od samego początku pandemii Koleje Śląskie robią wszystko, by w pociągach było bezpiecznie. Kiedy tylko koronawirus zaczął rozprzestrzeniać się w kraju niezwłocznie zostały podjęte również decyzje o automatycznym otwieraniu drzwi w składach. Oznacza to, że podczas wymiany podróżnych na stacjach nie ma konieczności naciskania przycisku
otwierającego drzwi. Zostają one otwarte zdalnie przez maszynistę.