Kończą się przygotowania do zasadniczej fazy przebudowy na DK94 w Sosnowcu. Na miejsce zwożony jest sprzęt, wkrótce rozpoczną się długo zapowiadane prace.

Długo wyczekiwana inwestycja staje się faktem. Rozpoczyna się przebudowa skrzyżowania DK94 i ulicy Długosza w Sosnowcu, które w ciągu dwóch lat stanie się dwukondygnacyjnym skrzyżowaniem. Na miejscu pojawiły się koparki, które rozpoczynają prace.

W pierwszej kolejności, wykonawca, którym jest wyłoniona w dwustopniowym przetargu firma Banimex, musiał zabezpieczyć wszystkie sieci, które znajdują się w tym miejscu, tak aby bezpiecznie przystąpić do dalszych prac. Dopiero teraz można rozpocząć zasadniczą fazę przebudowy.

Droga krajowa nr 94 jest najlepszą alternatywą dla kierowców całej aglomeracji, którzy wybierają to połączenie z Krakowem zamiast płatnego odcinka autostrady A4. Obecnie, w tym miejscu, zwłaszcza w godzinach szczytu, tworzą się ogromne korki.

Na czas remontu, kierowcy muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Dlatego zalecane będą objazdy i alternatywne drogi, które wkrótce będą wytyczane.

– Budowa dwupoziomowego skrzyżowania w miejscu obciążonym znacznym ruchem lokalnym i tranzytowym, będzie wiązała się z wprowadzeniem skomplikowanego układu objazdów, utrudnieniami i tworzeniem się korków – zapowiada Jeremiasz Świerzawski. – Część prac będzie odbywała się „pod ruchem”, ale będzie taki etap, kiedy ruch lokalny w tym miejscu będzie wstrzymany. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że ruch na trasie będzie utrzymany – podkreśla.

Całość prac zostanie podzielona na trzy etapy, w dwóch ruch będzie odbywał się jedną jezdnią. W pierwszym etapie, z ruchu wyłączona zostanie część jezdni w kierunku Katowic. Wówczas, ruch przeniesiony zostanie na jezdnię w kierunku Krakowa. W drugim etapie sytuacja zostanie odwrócona, ruch będzie odbywał się zatem w kierunku Katowic.

Trzeci etap budowy zakłada budowę elementu mostowego z ruchem okrężnym. Wówczas, ruch może zostać całkowicie zamknięty. W tym czasie wyznaczone zostaną objazdy.

Skomentuj przez Facebook

15 KOMENTARZE

  1. To tylko w Polsce możliwe jest wywalić kupę pieniędzy na wiadukt który tylko trochę poprawi płynność jazdy. I tak będziecie stać na Środuli pod Auchan na światłach.

    • Jakby nie było to przy którymś Auchanie trzeba będzie postać ( w DG światła też są przy Auchan – ciekawy zbieg okoliczności). Liczę ( o naiwny), że to początek szerszego pomysłu na dk94 w Sosnowcu, a nie tylko punktowa poprawa

      • Warunkiem uzyskania dotacji było zwiększenie przepustowości dk 94 i wiąże się to również z likwidacją przejścia na środuli przy Auchan. Miasto miało do wyboru kładka albo przejście podziemne i ma być wyremontowane istniejące przejscie podziemne przy Orlenie, które wybudował (i do niego chyba należy) Auchan

        • Brednie. Jeżeli podjęto by próbę likwidacji tego przejścia to mieszkańcy Środuli wyszliby na drogę w tamtym miejscu i zablokowali ruch. Raz już była takie spięcia (właśnie gdy otwarto przejście podziemne przy Orlenie) i zapewne sytuacja się powtórzy w razie próby likwidacji.
          Z tego przejścia każdego dnia korzysta zbyt wiele ludzi, nie tylko klienci Auchan, ale także działkowcy i myślę, że jest ono nie do ruszenia. Będą musieli coś tam zbudować, a to przejście pod Orlenem to chyba do zasypania się nadaje, bo akurat położone jest w takim miejscu, że mało kto z niego korzysta.

          • hmmm dlaczego to przejscie wybudowano w tak beznadziejnym miejscu? przeciez nikt tym przejsciem nie chodzi chyba ze liczymy te pare osoób z domkow jednordzinnych, glowny nurt to dzialkowicze i oglonie pol sroduli chodzi tym przejsciem, ile osob na nim zginelo? na pewno kilkanascie. ponoc to wlasnie kiedy ogrodki dzialkowe nie zgodzily sie na zbudowanie przejscia podziemnego w tym logicznym miejscu bo mialo sie to wiazac z okrojeniem jednej z dzialek, nie wiem ile w tym prawdy ale faktem jest ze jesli zlikwiduja przejscie prze ulice to zaczna gionac ludzie bo nikt nie bedzie nadrqabial kilometra zeby sie przejsc tym beznmadziejnie ulokowanym przejsciem podziemnym

          • zamiast tego przejścia podziemnego powinno się tam zrobić drogę pod DK94 dla samochodów osobowych do 3,4t i 2m, by osobówki od cmentarza i środuli mogły wjeżdżać na DK94, dwa male ronda i ruch byłby płynny, a tam gdzie jest przejście dla pieszych zrobić tunel i tylko zjazd na środulę. Mógłby być nawet trochę wcześniej. Byłby od Czeladzi 6 zjazdów na Sosnowiec (UŚ, Środula, Auchan, Zagórze, Castorama, Shell przed Dąbrową) a wjazdy Dąbrowa, Castorama, Auchan, Ciepłownia. Bo problemem DK94 nie jest Castorama tylko brak zjazdu na Zagórze na ulicę Szpitalna i dalej na Lenartowicza, bo ten kierunek jest zachwiany, jadąc od Zagórza Lenartowicza nie da się szybko dojechać do DK94. Niestety Sosnowiec w części wschodniej nie ma dróg wschód zachód. Dobrze byłoby zrobić dwupas 3 maja Środula 11 listopada Zagórze, odkorkowałoby Zagórze i puściło ruch na DK94 lub na centrum, zrobić na tej drodze ronda (nowe bloki, zjazd ogródki park) i rozbudować kładkę nad 3 maja. Byłby piękny ciąg 2 pasów DK94 3 maja 11 listopada (Paderewskiego też dwupas lub nowa droga do S1) i trasa wschód zachód gotowa. Dodatkowo połączenie Porąbka – S1 byłoby git.

          • czysty bełkot – mieszkańcy mogą sobie nawet zawisnąć na pobliskich drzewach – gdyby spełniać każdą zachciankę to przejścia byłyby co 20 metrów. Albo spacer do przejścia podziemnego albo won spacer po osiedlu a nie przełażenie na drugą stronę DK94.

          • lekkre jak zlikwidują to przejście to ludzie będą przełazić na dziko. Chcesz jeździć pomiędzy skaczącymi przez bariery gówniarzami? Co z tego, że łamią przepisy jak za potrącenie i śmierc takiego delikwenta to ty pójdziesz siedzieć.
            Kładkę niech tam budują, albo przejście podziemne, a to nieużywane zakopać.

  2. Właśnie o takie inwestycje chodzi a nie trwonienie pieniędzy na stadiony i drugoligowe drużyny. Poza tym dobrze byłoby poinformować nas mieszkańców ile ta kopana kosztuje bo przecież sporo w tym naszego grosza!

    • Jak dobrze policzyłem, to podniesienie kapitału „wpłaconego” spółki od sierpnia zeszłego roku do dnia dzisiejszego kosztowało nas około 7,35 mln PLN.
      Ciekawe ile jeszcze poszło kasy pod innymi „dotacjami” ?

      • Zgadza się, a ten jeden wiadukt to koszt 100 mln, przebudowa egzotarium 37 mln.

        Co to jest dziś 7 mln zł? Zakładana rewitalizacja parku Tysiąclecia ma tyle kosztować. Za samą komunikację miejską miasto płaci do kasy byłego KZK GOP około 5 milionów miesięcznie.

  3. Tam aż się prosi o przejście podziemne z wejściem na terenie posesji od lat stojącej w ruinie. Na drugiej stronie wyjście wprost na parking przy oszonie i schodami po skarpie na przystanek zlokalizowany w wybudowanej przez oszona zatoczce. Po stronie Środuli przydałaby się winda – po stronie oszona można podjazdami długimi temat rowerów, wózków ogarnąć.

    • Przepraszam bardzo, mylisz się. Most to pojęcie ogólne, zalicza się do niego wszystkie konstrukcje biegnące nad rzekami, drogami, liniami kolejowymi czyli także wiadukty.

      Most rzeczny to tylko jeden z rodzajów mostów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here