Rozpoczął się kolejny etap prac modernizacyjnych sosnowieckiego Konstantynowa. Równolegle z pracami związanymi z wymianą wodociągów, trwać będzie przebudowa torowiska.

Rewitalizacja ulicy Okrzei rozpoczęła się od przebudowy sieci wodociągowej zleconej przez Sosnowieckie Wodociągi. W ramach wartej blisko 3,1 mln zł inwestycji przebudowywany jest 2 km odcinek sieci wodociągowej. Nowy wodociąg pojawi się na całej długości ulicy Staszica oraz w ok. 300-metrowym fragmencie ul. Okrzei i 200-metrowym odcinku ul. Piotrkowskiej. Prace powinny zakończyć się na przełomie kwietnia i maja 2019 roku.

W poniedziałek, ruszył remont torowiska w tym rejonie. Za inwestycję tramwajową na Konstantynowie odpowiada firma Tor-Krak z Krakowa. Remont obejmuje odcinek torowiska wzdłuż ul. Staszica do trójkąta torowego przy skrzyżowaniu z ul. Okrzei.

– W związku z tymi robotami trasa linii nr 24 została skrócona. Tramwaje kursują w relacji Sosnowiec Dworzec PKP – Konstantynów Centrum Handlowe. Linia obsługiwana będzie taborem dwukierunkowym, a krańcowy przystanek w Konstantynowie obsługiwany będzie w dotychczasowej lokalizacji. Cała inwestycja ma zostać zrealizowana do końca sierpnia – informuje sosnowiecki magistrat.

Przebudowa torowiska Konstantynów - fot. UM Sosnowiec
Przebudowa torowiska Konstantynów – fot. UM Sosnowiec

Dodatkowo, po zakończeniu prac na całej długości ulicy Staszica i we fragmencie ul. Okrzei, do Szkoły Podstawowej nr 16 zostanie odtworzony chodnik (po prawej stronie jadąc od centrum miasta).

– Remont nie wiąże się z zamknięciem drogi na czas prac, a jedynie z chwilowymi utrudnieniami, ponieważ zadanie jest wykonywane metodą bezwykopową. To oznacza, że jedynie w kilku miejscach drogi pojawią się niewielkie wykopy – wyjaśniają przedstawiciele sosnowieckiego magistratu.

Skomentuj przez Facebook

13 KOMENTARZE

  1. No ale torowisko to muszą wykopać? Chyba, że wydłubią durną kostkę
    (ułożoną jakieś 20 lat temu nie wiadomo po ch.) i zaleją asfaltem 😱
    Znaczy trójkąt zostaje jak jest? Czy modernizacja i tam nastąpi jakaś?

    • No nie żartuj nawet. Jak już robią takie zamknięcie to tory na samym trójkącie też chyba wyremontują. Zapewne szyny będą przytwierdzone do betonowych płyt tworzących z jezdnią jedną płaszczyznę. Naprawdę szkoda, że nie pociągną dalej tego torowiska, choć dobre i to. Wiadomo przynajmniej, że nie będą likwidować tej linii, bo jeszcze niedawno słyszałem takie pomysły. Jeżdżę tym tramwajem czasami i widzę, że całkiem sporo osób z niego korzysta.

      • Ale to by przed byłym komisariatem należało kręcić tory ku Plejadzie i osiedlu 🤦‍♂️
        I wtedy dwutorowa linia w całości.

  2. Teraz też mogli zrobić dwa tory w ulicy, jak na Sobieskiego/Sosnowieckiej, i dalej albo Piotrkowską, albo Okrzei w kierunku Wapiennej. Kilkaset metrów toru, a tramwaj już w jakimś stopniu obsługiwałby osiedle.

  3. Nie wiem czy można wrzucać tutaj linki, czy moderator tego nie wycina. Spróbuję:
    http://i68.tinypic.com/2dw89xd.jpg
    Kiedyś już pokazywałem jak mogłaby przebiegać dalej trasa tego tramwaju w kierunku osiedla. Myślę, że należy ją przedłużać od trójkąta, a nie od komisariatu w kierunku osiedla, bo szkoda odciąć od tramwaju uczniów liceum, pracowników Fakopu oraz mieszkańców Kostantynowa i Chemicznej.

    • Jakaś racja jest 🙂
      Ma niby powstać gdzieś w okolicy „trójkąta” przystanek kolejowy – tylko gdzie oni przejazd kolejowy tam jeszcze upchną? Najlepszy byłby wiadukt…

      • Przystanek kolejowy na Środuli planowali zdaje się na wysokości Muzeum Zagłębia, takie dzikie przejście przez tory tam teraz jest, tak żeby studenci z Żylety mogli też korzystać.

        • Czyli pasiłoby aby tramwajka tam dojeżdżała…
          Tylko jakoś połączyć górą Środulkę ze Środulą – nad peronem razem z przejściem na perony?

          • Miejsca na kładkę tam nie ma za bardzo. Ja bym robił zwykłe przejście w poziomie torów. Coś takiego jest dalej w kierunku Będzina. Byłoby tanio i szybko przejedziesz wózkiem czy rowerem. Widoczność dobra, bo to spory odcinek prostych torów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here