Mieszkańcy sosnowieckiej dzielnicy Zagórze sprzeciwiają się powstaniu buspasa wzdłuż ulicy Braci Mieroszewskich i 11 Listopada. Uważają, że decyzja w tej sprawie została podjęta bez konsultacji z mieszkańcami miasta.

Jak wynika z policyjnych statystyk w 2018 i 2019 roku przy ulicy Braci Mieroszewskich i 11 Listopada doszło do wielu kolizji i groźnych zdarzeń drogowych, 34 wypadków, 12 potrąceń, w których rannych zostało 35 osób. Mimo wielu policyjnych kontroli kierowcy nie respektują ograniczeń prędkości, które oprócz wyprzedzania na przejściu dla pieszych są najgroźniejszym powodem wypadków w tym rejonie.

Prosta, dwupasmowa droga zachęca do rozwijania zbyt dużych prędkości, zdecydowanie przekraczających 50km/h. Aby poprawić bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i kierowców, samorząd Sosnowca zdecydował się wprowadzić buspas, czyli rozwiązanie które funkcjonuje w centrum miasta. Zdaniem urzędników poprawia on komfort podróżowania komunikacją publiczną, przyczyniając się do ograniczenia prędkości samochodów osobowych.

Odmiennego zdania są mieszkańcy, którzy sprzeciwiają się decyzji sosnowieckich urzędników. – Wprowadzenie bus pasów w jednej z największych dzielnic Sosnowca, odbyło się bez konsultacji z mieszkańcami miasta. Niestety mieszkańcy, nie tylko dzielnicy Zagórze, są z tego powodu mocno niezadowoleni – napisali sosnowiczanie w petycji dotyczącej likwidacji buspasa w dzielnicy Zagórze. – Na prostej mamy siedem sygnalizacji świetlnych, dwa duże ronda i od niedawna bus pas. W miejscu, gdzie nikt nie narzekał na funkcjonowanie komunikacji miejskiej – podkreślają.

W petycji, którą podpisało już ponad 2100 osób, mieszkańcy apelują o zmianę decyzji. My, mieszkańcy Sosnowca, oczekujemy od władz miasta zmiany tej decyzji. Dlaczego realizowane są pomysły po cichu, bez zapytania mieszkańców o opinie? Pomysły, które nie wprowadzają żadnych udogodnień i są sporym utrudnieniem dla mieszkańców. Pomysły, które na pewno nie pomogą ekologii i w walce ze smogiem – napisała autorka petycji.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała wkrótce. Buspas zacznie obowiązywać w godzinach od 5.00 do 23.00, od skrzyżowania ulicy 11 Listopada i Hubala Dobrzańskiego do wysokości stacji benzynowej przy ulicy Braci Mieroszewskich niedaleko granicy z Dąbrową Górniczą. Wzorem rozwiązań zastosowanych w centrum miasta buspas nie będzie obowiązywał przed samymi skrzyżowaniami. Oprócz komunikacji publicznej będą po nim mogły jeździć także taksówki.

Miasto nie zamierza wycofać się ze swojego pomysłu. – Wprowadzana organizacja ruchu nie jest ostateczna, jeśli nie przyniesie wzrostu bezpieczeństwa kierowców i pieszych miasto poszuka innych rozwiązań – wyjaśnia Rafał Łysy, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Skomentuj przez Facebook

25 KOMENTARZE

  1. Dobrze, dobrze. Skończy się zapierdalanie i wyprzedzanie na przejściach dla pieszych. Tam na Zagórzu ciągle stoi patrol na wysokości ulicy Pięknej i ciągle kogoś spisują. Jakim trzeba być kretynem, żeby wiedząc, że stoją codziennie w tym samym miejscu dalej przekraczać prędkość. Sami tego chcieliście to macie.

    • jakim trzeba być mózgowcem, żeby coś takiego wypocić…

      ktoś zabije nożem – wprowadzić zakaz używania
      ktoś udusi małżonkę – zakaz związków
      ktoś pierdzielnie głupotę w necie – zakaz komentarzy

  2. Szkoda że piłkarze nie mają takiego bojowego nastawienie do gry jak miejscowi kibole :,-).. chyba że jednak postanowią w przerwie od handlu koksem udzielić lekcji piłkarzykom

  3. Dk 94 przebudowa z Długosza nie wyjedziesz i nie wjedziesz do tego remont na 3 maja też już nie wydostaniesz się na 94 do tego bus bas. Wasze kolejne wybory legły w gruzach. Progi szerokości całego przejścia spowolniły by ruch a nie kotłowały. Prawe pasy tylko do skrętu w prawo całą reszta poruszająca się lewym pasem utknie gdy ktoś zechce skręcić w lewo brawo radni bezradni.

  4. Jak na razie worowadzenie mieszkańców w błąd iż niby jest już bus bas aktywny a tak naprawdę go nie ma wprowadziło więcej kolizji i wypadków niż przez ten okres dwóch lat normalnej dwupasmowej drogi. Jednym słowem powodzenia życzę panu Chęcińskiemu, który się na to godzi, ktoś kto mieszka w Będzinie i nie ma bladego pojęcia o ruchu ulicznym na Zagórzu decyduje o powstaniu bus basa na nim, brawo rządzony!!

  5. O! – widzimy że nasz ulubiony portal sięgnął po starego, odgrzewanego kotleta – ten temacik „buspasów” obiegł media już dość dawno temu – więc tylko pytanko do geniuszy sosnowieckiego drogownictwa, czy zdajecie sobie sprawę że jednak nadejdą w mieście wybory i że przynajmniej zdecydowana większość tych co protestują przeciw „buspasikom” ZAPAMIĘTA wam że ich protest został olany bo „władza wie lepiej”

    I jeszcze jedno – do Redakcji – czy o najnowszym sosnowieckim skandaliku ze zwijaniem parkingu przyszpitalnego to napiszecie dopiero w grudniu???
    Biznesmeni od tego parkingu zwijają go zabierając nawet kostkę brukową… i miasto na to pozwala! PRZECIEŻ PRZED POWSTANIEM PARKINGU NIE BYŁO TAM CZARNEJ DZIURY więc biznesmen parkingowy zabierając swój bruk powinien przywrócić stan poprzedni – ALE KTO TO WYEGZEKWUJE ???

    • Spoko – miejskie wiewiórki już coraz głośniej mówią o tym numerze z wywozem bruku i rujnowaniem placu przed szpitalem – poczekaj spokojnie wkrótce się dowiesz kto i po co tu kręci lody

  6. Co to za bełkot, ja się pytam? Panie prezydencie, w pierwszych dniach funkcjonowania tego „cudownego” tworu, znaki pionowe nie były przekreślone, bus pas obowiązywał. Mógł pan wówczas stanąć przy ulicy i obserwować drogowy armagedon, który tam się odbywał. Z tego miejsca pytam – CZY NA PEWNO CHODZI O BEZPIECZEŃSTWO? Mam wrażenie, że jednak o coś innego. Proszę wykazać się charakterem i wycofać się z ewidentnie błędnej decyzji. Zapomniał pan, że ma ciepłą posadkę z nieprzyzwoicie wysokim wynagrodzeniem dzięki mieszkańcom? Może czas okazać im odrobinę szacunku?

  7. Będziemy pamiętać przy kolejnych wyborach kto jest największym wrogiem mieszkańców!!! Czyj to interesik tak zakorkować miasto????

    • Hamuj, hamuj misiu, bo na razie żadnych korków nie ma. Będą, zrobisz zdjęcie i zamieścisz tutaj, a na razie noga z gazu i grzecznie jeden za drugim z dozwoloną prędkością.

  8. […] Przypomnijmy, że wprowadzenie buspasa w tym miejscu wywołało spore kontrowersje wśród mieszkań… Ich zdaniem decyzja władz miasta o zmianach w ruchu została podjęta bez konsultacji. – Wprowadzenie buspasów w jednej z największych dzielnic Sosnowca, odbyło się bez konsultacji z mieszkańcami miasta. Niestety mieszkańcy, nie tylko dzielnicy Zagórze, są z tego powodu mocno niezadowoleni – napisali sosnowiczanie w petycji dotyczącej likwidacji buspasa w dzielnicy Zagórze. – Na prostej mamy siedem sygnalizacji świetlnych, dwa duże ronda i od niedawna bus pas. W miejscu, gdzie nikt nie narzekał na funkcjonowanie komunikacji miejskiej – podkreślają. […]

  9. A czy można prosić aby tej wstrząsającej statystyce sprzed dwóch lat, przeciwstawić bardziej współczesne podobne dane i w odniesieniu do innych ulic miasta?

    Słuszną linie ma nasza miejska władza i nie nam nędznym robaczkom to oceniać!

    A czy można prosić aby ujawniono dla potomności nazwisko, bezpośredniego autora pomysłu wprowadzenia naprawy bezpieczeństwa drogowego w mieście poprzez utrudnianie, spowolnianie, zwężanie dróg, wprowadzenia buspasów itd – przecież tak genialnego sposobu nie wymyślił Pan Chęciński, ktoś go do tego namówił… a Chęciński tylko bohatersko firmuje czyjeś fanaberie ryzykując swoim stanowiskiem.

    Panie Arku, niech się Pan nie boi, napisz Pan kto Pana wpuścił w te maliny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here