Wykonawca prac modernizacyjnych torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej zakończył kolejny etap robót. W najbliższy weekend (9-10 maja) przekładane będą rozjazdy technologiczne, a tramwaje tymczasowo zostaną zastąpione przez autobus.

W połowie lutego przywrócony został ruch tramwajów wzdłuż ul. Kasprzaka do pętli przy Hucie Katowice. Od tego momentu na części trasy od ul. Młodych do wiaduktu drogi S1 tramwaje poruszają się po jednym torze, podczas gdy tor północny jest przebudowywany.

– Pierwszy ten etap właśnie dobiega końca. Wykonawca ułożył już tor zarówno na podkładach strunobetonowych jak i w płytach prefabrykowanych czy na betonowej płycie wykonanej na miejscu. Akurat na tym fragmencie, w zależności od miejsca, występują takie trzy technologie budowy torowiska. Nadeszła pora na przełożenie ruchu tramwajów na ten nowy tor i rozpoczęcie przebudowy toru południowego – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

Weekend bez tramwajów

Wykonawca musi przebudować rozjazdy technologiczne i z tego powodu od godz. 7.00 w sobotę (9 maja) do godz. 4.00 w poniedziałek (11 maja) nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego.

Tramwaje linii nr 21 będą kursować w relacji: Sosnowiec Milowice pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. Tramwaje linii nr 22 będą kursować w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. Na trasie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Tworzeń Huta Katowice uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Jak przekonuje rzecznik spółki, od poniedziałku (11 maja) tramwaje wrócą na swoje stałe trasy, a ruch będzie się odbywał po torze północnym. – Tym samym wykonawca przystąpi do przebudowy ostatniego starego fragmentu torowiska na tej inwestycji. W dalszym ciągu kontynuowane będą także prace w rejonie pętli Gołonóg. W ostatnim etapie konieczne będzie jeszcze wstrzymanie ruchu tramwajów, kiedy wykonawca będzie likwidował rozjazdy tymczasowe i budował brakujące fragmenty torowiska – podkreśla Andrzej Zowada.

Przypomnijmy. Inwestycję, wartą ponad 51 mln zł netto, realizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK.