Dąbrowa Górnicza wspólnie z PKP PLK zrealizuje inwestycję, która połączy obie części Strzemieszyc. Tunel pieszo-rowerowy pod torami ma być gotowy za dwa lata.
Tunel pieszo-rowerowy powstanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. To oznacza, że w ogłoszonym przetargu, kolejowa spółka wybierze firmę, które najpierw zaprojektuje przejście pod torami, a potem je wybuduje. Przejście pieszo-rowerowe ma mieć około 50 m długości. Zadaszone pochylnie, które powstaną po północnej i południowej części, mają mieć odpowiednio 72 i 47 m długości oraz 5,7 m szerokości.
Według szacunków inwestycja w Strzemieszycach ma kosztować około 9,25 mln zł i powinna być gotowa jesienią 2023 roku. W porozumieniu z PKP PLK, pod którym we wrześniu podpisali się prezydent Marcin Bazylak i wiceprezydent Damian Rutkowski, określono, że miasto i kolejowa spółka podziela się kosztami inwestycji po połowie. Z tego powodu już w maju radni zdecydowali, że miasto przekaże PKP PLK 4,65 mln zł: 500 tys. zł w 2021 roku, 4 mln zł w 2022 i 125 tys. zł w 2023 r.
Zielona przestrzeń dla mieszkańców
Powstanie przejścia pod torami w Strzemieszycach wpisuje się w koncepcję powstania w rejonie ulicy Stacyjnej pełnej zieleni przestrzeni o charakterze rekreacyjnym. W efekcie park w pobliżu stacji ma się stać główną i reprezentacyjną częścią Strzemieszyc. Ogólne założenia i koncepcję wypracowano podczas konsultacji społecznych z mieszkańcami.
– Tunel, który powstanie na przedłużeniu ulicy Astrów, zapewni mieszkańcom wygodne i bezpieczne połączenie zarówno ze stacją, jak i z obiema częściami dzielnicy. Sprawi też, że planowana przestrzeń rekreacyjna stanie się ogólnodostępna – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
To będzie kolejny tunel-pieszo-rowerowy pod torami przy stacji w Dąbrowie Górniczej. Pierwszy powstał jesienią 2018 roku na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Inwestycja kosztowała ponad 8 mln zł, z czego 3,2 mln zł dołożyło miasto.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Na placu Szczęśliwego Krasnala stanie tężnia. Będzie to pierwsza tego typu atrakcja w mieście