IX Liceum Ogólnokształcące im. Wisławy Szymborskiej w Sosnowcu utworzy klasę o profilu e-sportowym z technologią multimedialną. To jedna z pierwszych klas o takim profilu w Polsce.

Przemysł powiązany z e-sportem rozwija się w naszym kraju w niesamowitym tempie, a zapotrzebowanie na pracowników stale rośnie. Klasy o wyspecjalizowanym profilu e-sportowym w Polsce wciąż są rzadkością, a szczególnie brakuje takich, które skupiają się nie tylko na samych grach, ale też na psychologii, wychowaniu fizycznym, realizacji dźwięku czy obrazu. Utworzenie ich jest więc szansą na pozyskanie uczniów nie tylko z naszego miasta, ale i z całego województwa.

– Program obejmuje naukę w trybie czteroletniego nauczania e-sportu. Podzielony został na moduły, z których każdy dotyczy innego elementu, np. przygotowanie do rywalizacji e-sportowej pod kątem psychologicznym i kondycyjnym, organizacja turniejów e-sportowych, menedżerstwo e-sportowe, dziennikarstwo e-sportowe, trenerstwo i analiza e-sportowa – mówi Ewelina Stasik, dyrektor IX LO w Sosnowcu.

Teoria z praktyką

Każde zajęcia, tak jak w sporcie tradycyjnym, podzielone będą na część teoretyczną i praktyczną. Uczniowie IX LO będą przygotowani do podjęcia studiów wyższych, realizując zajęcia edukacyjne w zakresie rozszerzonym z informatyki, języka angielskiego oraz matematyki lub wiedzy o społeczeństwie. Profil e-sportowy z technologią multimedialną pozwoli rozwijać u młodzieży pasje i otworzy ścieżki kariery, które mogą gwarantować spełnienie ich marzeń.

Trzeba od razu wyjaśnić, że zajęcia nie dotyczą tylko treningu e-sportowego. Wydaje mi się, że początkowo większość uczniów traktuje nabory do takiej klasy jako dodatkowe godziny treningu w swoją ulubioną grę. Tymczasem to propozycja zupełnie inna, szersza. Chcemy pokazywać ciekawe profesje, szkolić przyszłych specjalistów, wpływać tym samym na rozwój gospodarczy naszego kraju – podkreśla Łukasz Trybuś ze Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych, z którym szkoła współpracuje przy tworzeniu klasy.

– Stereotyp gracza to otyły, spędzający wiele godzin w jednej pozycji człowiek. My staramy się uczniom uświadamiać, że higiena pracy przy komputerze, związana chociażby z oczami czy z małą i dużą motoryką jest bardzo ważna w kontekście ich przyszłego zdrowia. Dlatego w pierwszym semestrze, jako wprowadzenie do tematyki branży gier i e-sportu, jest to jeden z elementów kluczowych – dodaje Trybuś.

Nowe sale w szkole

W związku z nowym profilem w IX Liceum Ogólnokształcącym im. Wisławy Szymborskiej, powstaną także dwie sale: gamingowa oraz streamingowa. Pracownia gamingowa w roku szkolnym 2021/2022 przygotowana będzie dla 15 uczniów. Nie tylko komputery oraz oprogramowanie będą najwyższej jakości, ale także urządzenia peryferyjne, kubełkowe fotele gamingowe, stoły i monitor multimedialny.

Sala streamingowa będzie przygotowana do transmisji wideo na żywo – odpowiednio wygłuszona i wyposażona w greenbox, kamery, oświetlenie, komputery. Młodzież będzie miała szansę kształcenia kompetencji multimedialnych w najlepszych warunkach – dodaje dyrektor Stasik.

Klasa ruszy już we wrześniu.