Od poniedziałku, 16 stycznia zakup biletów Kolei Śląskich jest dziecinnie prosty i szybki. Pasażerowie mogą kupować bilety przy użyciu telefonów komórkowych.

Pasażerowie Kolei Śląskich mogą już kupować bilety korzystając z aplikacji mobilnej SkyCash. Dzięki usłudze nie trzeba martwić się brakiem drobnych czy kolejkami, wystarczy jedynie telefon komórkowy. Rozwiązanie jest darmowe i pozwala na dokonywanie zakupu w każdym miejscu, 24 godziny na dobę.

Za pomocą aplikacji mobilnej można kupować bilety na wszystkie połączenia obsługiwane przez Koleje Śląskie. Natychmiastową płatność pasażerowie mogą zrealizować przy użyciu karty płatniczej lub środków, którymi wcześniej zasilili swoje konto SkyCash.

Dodatkowe udogodnienia dla pasażerów to możliwość kupowania wielu biletów w ramach jednej transakcji oraz zamawianie faktur VAT wysyłanych na adres e-mail. Zakupu można dokonać w dniu przejazdu lub tuż przed planowaną podróżą, najpóźniej przed wejściem do pociągu. Po dokonaniu transakcji bilet zostaje zapisany w pamięci telefonu i jest dostępny w dowolnym momencie, nawet jeśli podczas kontroli podróżny nie ma połączenia z internetem.

Korzystając z aplikacji można też zwrócić zakupiony bilet (najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną podróżą) bez potrzeby udawania się do dworcowej kasy lub dokonać jego wymiany na inny (najpóźniej na 15 min przed planowanym odjazdem pociągu).

– Mobilne bilety stały się standardem w ofercie polskich przewoźników kolejowych. Ich udział wśród transakcji realizowanych przy użyciu naszej aplikacji rośnie niezmiennie od kilku lat – mówi Piotr Bochenek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SkyCash. – W niedalekiej przyszłości chcemy jeszcze bardziej ułatwić pasażerom podróżowanie po całej Polsce z telefonem w ręku – dodaje Bochenek.

Przypomnijmy, że SkyCask współpracuje także z KZK GOP. Dzięki temu z mobilnych biletów mogą korzystać mieszkańcy blisko 30 gmin, w tym m.in. Katowic, Sosnowca, Gliwic i Zabrza.