Volvo Polska dostarczyło osiem kolejnych (z trzydziestu pięciu) autobusów z napędem hybrydowym zamówionych przez PKM Sosnowiec.

Volvo Polska dostarczyło kolejnych osiem z trzydziestu pięciu autobusów z napędem hybrydowym zamówionych przez PKM Sosnowiec. Autobusy Volvo to pierwsze przegubowe hybrydy odebrane przez polskiego przewoźnika. To także największa jednorazowa dostawa pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce.

W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarczy w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich (MAXI) i 10 przegubowych (MEGA), wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo.

Pojazdy wyposażone są m.in. w automatyczną klimatyzację, duże rozsuwane okna na długości całego pojazdu, darmowy dostęp do internetu poprzez WiFi, ładowarki USB w poręczach, ekrany LCD wyświetlające najważniejsze informacje dotyczące trasy na danej linii, ledowe światła drogowe i mijania, doświetlenie wewnętrzne jak również zewnętrzne wyjścia z autobusu, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkiem dziecięcym, a także monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Autobusy hybrydowe Volvo dla Sosnowca - fot. mat. pras.
Autobusy hybrydowe Volvo dla Sosnowca – fot. mat. pras.

Do dzisiaj Volvo dostarczyło do Sosnowca już 17 pojazdów, a cały kontrakt zostanie wypełniony do końca października. Autobusy typu MAXI (Volvo 7900H) pomieszczą 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących, natomiast MEGA (Volvo 7900LAH) – 130 pasażerów, w tym 41 na miejscach siedzących.

– Bardzo się cieszymy, że mieszkańcy Sosnowca będą jeździć nowoczesnymi, a co równie ważne – ekologicznymi autobusami Volvo. Nasze hybrydy zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche. Wszystko to sprawia, że są dużo przyjaźniejsze dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla i doskonale sprawdzają się w miastach – mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Oba rodzaje autobusów zostały wyposażone w silniki o pojemności 5132cm3 i mocy 240 KM, automatyczne skrzynie biegów Volvo I-Shift oraz napęd hybrydowy równoległy (co oznacza, że silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą pracować niezależnie od siebie) o mocy 150 KM (Volvo 7900H) i 175 KM (Volvo 7900LAH). Akumulatory ładowane są energią powstającą podczas hamowania.

Zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego ma na celu poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżnych, dostosowanie autobusów do potrzeb osób niepełnosprawnych, redukcję zanieczyszczeń oraz wzrost konkurencyjności gospodarczego regionu.

Przypomnijmy, że w Sosnowcu niedawno pojawiły się także nowe autobusy z silnikami elektrycznymi.