Już za kilka dni, na kierowców czekać będą kolejne zmiany. W związku z kolejnym etapem prac w rejonie stacji w Gołonogu zamknięty zostanie ok. 200-metrowy odcinek alei Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej.

Zamknięcie dla ruchu alei Zagłębia Dąbrowskiego na około 200-metrowym odcinku sprawi, że od 13 stycznia kierowcy będą korzystać z objazdów. Wyjątkiem będą autobusy, które nadal będą obsługiwać przystanek Dąbrowa Górnicza Gołonóg Dworzec PKP.

Zamknięcie alei to kolejny etap budowy nowego układu komunikacyjnego w rejonie stacji w Gołonogu. Najważniejszy element nowych rozwiązań to wiadukt/tunel pod torami i dwa ronda na skrzyżowaniach Parkowej z Wczasową i Uklańskiego z aleją.

13 stycznia na około 3 miesiące zamknięte zostaną obie jezdni alei Zagłębia Dąbrowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Uklańskiego (dawna Piecucha) do firmy Guhring.

– W trakcie zamknięcie alei budowana będzie kanalizacja deszczowa. Ze względu na głębokie wykopy na wewnętrznych pasach obu jezdni, na zamkniętym odcinku dopuścimy tylko ruch autobusów. Umożliwimy również dojazd do działających w tym rejonie firm – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.

W efekcie zamknięcia, do uruchomionego w listopadzie tymczasowego przejazdu przez tory przez ulicę Uklańskiego kierowcy dojadą tylko od strony ul. Piłsudskiego, zaś objazd do alei Zagłębia Dąbrowskiego wytyczony zostanie ul. Uklańskiego, Piłsudskiego i Wybickiego.

– Z myślą o kierowcach korzystających z objazdu powstanie przewiązka, która umożliwi przejazd w lewo z ulicy Wybickiego w aleję Zagłębia Dąbrowskiego – dodaje Zbigniew Kubik.

Po wybudowaniu kanalizacji deszczowej docelowo aleja na zamkniętym odcinku zyska nową podbudowę i nawierzchnię. W kolejnym etapie budowane będzie rondo na skrzyżowaniu z Uklańskiego.

Budowie nowego układu drogowego towarzyszy budowa nowego układu torowego: przy budynku dworca powstaje już peron nr 2, peron nr 1 powstanie od strony ul. Parkowej. Obie strony połączy przejście podziemne pod torami, a w miejscu starego peronu powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej.

Warte 67,5 mln zł wszystkie prace w Gołonogu – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022.