KZK GOP przechodzi do historii i znika z naszego regionu. Od 1 stycznia obowiązki organizatora komunikacji na terenie metropolii przejmie Zarząd Transportu Metropolitalnego.

KZK GOP po 27 latach znika z mapy naszego regionu. Od 1 stycznia 2019 roku autobusy, tramwaje i trolejbusy w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej będą jeździć pod szyldem Zarządu Transportu Metropolitalnego.

ZTM przejmie zadania trzech dotychczasowych organizatorów transportu publicznego na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – KZK GOP, MZK Tychy i MZKP Tarnowskie Góry.

Kto będzie odpowiadał za transport w metropolii? Tego na razie nie wiadomo. Po rezygnacji Marka Kopla, ogłoszono otwarty konkurs. – Od nowego dyrektora będziemy wymagać nowej wizji całego systemu. Będzie musiał sprostać oczekiwaniom przede wszystkim mieszkańców i gości, bo to oni są dla nas najważniejsi, ale także miast członkowskich i zarządu metropolii – tłumaczy Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM.

ZTM ma usprawnić i ułatwić organizację transportu publicznego, m.in. poprzez zintegrowanie rozkładów jazdy, optymalizację tras, czy też efektywniejsze wykorzystanie pojazdów. Pojawi się również nowy jednolity wzór biletów.

Rozkłady jazdy autobusów, tramwajów, czy trolejbusów docelowo mają uzupełniać się z pociągami Kolei Śląskich. W pierwszym kwartale 2019 roku ma zostać wprowadzony METROBILET, czyli wspólny bilet na autobusy, tramwaje, trolejbusy i pociągi Kolei Śląskich.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia podjęła już do tej pory wiele działań, by ułatwić mieszkańcom przemieszczanie się pomiędzy miastami i gminami. Ujednolicono taryfy komunikacyjne trzech organizatorów w jeden bilet, dzieci i młodzież do lat 16 korzystają z komunikacji miejskiej bezpłatnie, a w listopadzie uruchomiono cztery linie lotniskowe.

Skomentuj przez Facebook

9 KOMENTARZE

  1. Skoro likwidowane jest KZK GOP, MZK Tychy, MZKP Tarnowskie Góry i powstaje jedno ZTM rozumiem, że odbędzie się redukcja etatów w tych firmach w ramach oszczędności, dzięki czemu ceny biletów nie będą musiały rosnąć.

  2. A autobusy nadal będą jeździć stadami ? Przykład – niedziela rano ok.6.00 ze Skargi na Pogoń 40 i 807 i długa przerwa , z Pogoni do Katowic ok. godz. 17.00 40 , 154 i 807 i długa przerwa. Co za idiota układał ten rozkład. Może coś się zmieni po przejęciu przez GZM ?

    • 807 i 40 jeździ w miarę punktualnie, ale 154 to PATOLA! Załóżmy że kierowcy mówią prawdę, że mają KORKI i bardzo długą trasę. Ale na św Rajtuzego, ja się pytam PO CO KOMU TRASA Z CHEMICZNEJ NA… LIGOTĘ?!? Nie można by połączyć linią 154 np CHEMICZNEJ Z POGONIA I STARYM SOSNOWCEM?

      • Ta linia jest starsza niż ty. Jeździ z Chemicznej na Ligotę by połączyć wydziały Uniwersytetu Śląskiego i akademiki. Linia studencka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here