Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wypuści limitowane bilety komunikacji miejskiej. To, co na nich się znajdzie, zadecydują mieszkańcy regionu.

W piątek, 16 marca, rozpoczęło się internetowe głosowanie, których sześć z 41 obiektów wytypowanych przez członków metropolii, pojawi się na rewersach biletów.

– W miastach i gminach metropolii znajduje się wiele ciekawych i charakterystycznych obiektów – mówi Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej. – Stąd właśnie pomysł, aby ich wizerunek umieścić na rewersie limitowanej edycji biletów komunikacji miejskiej. Chcemy w ten sposób pokazywać piękno naszych gmin i miast – dodaje.

Wśród propozycji znalazła się m.in. Radiostacja w Gliwicach, katowicki Spodek, zabytkowy tramwaj z Bytomia, dwór w Dobieszowicach, czy schron sprzed II wojny światowej, który znajduje się w Wyrach.

Mieszkańcy Zagłębia również mają w czym wybierać. Swój głos mogą oddać m.in. na zamek w Będzinie, kościół św. Stanisława w Czeladzi, Pałac Kkultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej, Zamek Biskupi w Siewierzu, zabytkową Asuterię w Sławkowie, przydrożną kapliczkę przy ul. Głowackiego w Wojkowicach lub pomnik Jana Kiepury w centrum Sosnowca.

Głosowanie na społecznościowym profilu metropolii ma odbywać się w dwóch etapach. Do 30 marca internauci wybiorą 12 obiektów finałowych. Ich wizerunki zostaną wkomponowane w szatę graficzną biletów i ponownie zostaną poddane pod ocenę głosujących. Sześć wybranych obiektów ma ozdobić limitowaną edycję biletów, która w sprzedaży będzie dostępna latem.

Jednocześnie w dystrybucji pozostaną regularne wersje biletów jednorazowych, które zachowają swoją ważność.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 roku, a zaczęła działać od 1 stycznia 2018 roku. Związek skupia 41 miast i gmin Śląska i Zagłębia, które zamieszkuje 2,3 mln osób. Ma zajmować się m.in. transportem i planowaniem przestrzennym.

Od stycznia 2018 roku na terenie całej metropolii obowiązuje już jedna taryfa biletowa komunikacji miejskiej, a także bezpłatne przejazdy do 16. roku życia.

G-ZM utworzyła już także Zarząd Transportu Metropolitalnego, który docelowo przejmie funkcję organizatora komunikacji na terenie metropolii. Kieruje nim Marek Kopel, były prezydent Chorzowa i członek zarządu w KZK GOP.

Skomentuj przez Facebook

4 KOMENTARZE

  1. No chyba ich pogrzało, czytam i nie wierzę. Zamiast wziąć się do pracy i usprawniać komunikację miejską to bawią się w jakieś kretyńskie ozdobniki na biletach. Wy się promujcie przez tańszą i wydajniejszą komunikację, a nie jakieś wodotryski artystyczne tu tworzycie. Po takie doznania to się chodzi do galerii sztuki, albo do teatru, a komunikacja ma działać.
    Może wytłumaczylibyście, dlaczego tramwaj 21 ciągle się spóźnia, bo co, bo tory remontujecie? To zmieńcie rozkład jazdy, tak aby ten tramwaj przyjeżdżał od rozkładowej godzinie, bo na razie to sobie jeździ jak chce, nie można do pracy dojechać na czas.
    Za dużo pieniędzy macie, że takie debilne pomysły wam do głowy przychodzą?

  2. Niech w końcu zrobią coś, żeby za biletem na trzy miasta nie trzeba było biegać po kilkanaście kilometrów w poszukiwaniu najbliższego automatu! Kiedyś można je było dostać w każdym kiosku i sklepie! Co za łosie zarządzają tym transportem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here