Od poniedziałku, 1 lutego wstrzymany zostanie ruch tramwajów wzdłuż ul. Małachowskiego w Sosnowcu. Tym samym rozpoczną się prace modernizacyjne torowiska na odcinku od ul. Mościckiego do ul. 3 Maja.
W najbliższych dniach rozpocznie się realizacja przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ul. Małachowskiego od ul. Mościckiego do ul. 3 Maja w Sosnowcu. Generalnym wykonawcą zadania została gliwicka firma Silesia Invest. Do gruntownej przebudowy przeznaczony jest 400-metrowy odcinek torowiska i jezdni, która częściowo ma się zmienić w deptak.
– Linia wbudowana w ul. Małachowskiego to linia jednotorowa, wobec czego nie ma możliwości prowadzenia na niej prac modernizacyjnych przy utrzymanym ruchu tramwajów. Prace rozpoczną się dopiero od lutego, gdyż nie chcieliśmy przerywać ruchu tramwajowego w grudniu, w okresie przedświątecznym, później mieliśmy wiele wolnych dni a rozpoczynanie prac w środku najzimniejszego miesiąca roku też nie miało większego sensu. Teraz nie ma już powodu, by dłużej zwlekać, więc zaczynamy – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Na czas prowadzonych prac mieszkańcy muszą liczyć się z utrudnieniami. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu wprowadzone zostaną już w poniedziałek, 1 lutego. Tramwaje linii nr 24 będą kursować w relacji: Sosnowiec Konstantynów Okrzei – Sosnowiec Ostrogórska, tramwaje linii nr 26 będą kursować w relacji: Mysłowice Dworzec PKP – Sosnowiec Pogoń Akademiki (z pominięciem ul. Małachowskiego), tramwaje linii nr 27 będą kursować w relacji: Sosnowiec Kazimierz Górniczy pętla – Będzin Osiedle Zamkowe pętla (z pominięciem ul. Małachowskiego). Ponadto, uruchomiona zostanie tymczasowa linia nr 35 kursująca w relacji: Sosnowiec Zagórze pętla – Sosnowiec Milowice pętla, a
dla linii nr 21 zmieni się rozkład jazdy kursów nocnych.
Realizacja prac torowych w ul. Małachowskiego w Sosnowcu ma potrwać do września 2021 r. Wartość tramwajowej inwestycji wynosi 6,2 mln zł netto, a zadanie jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską