Koniec z przeprawą przez kolejowy nasyp i tory. Miasto wyłoniono wykonawcę tunelu, który połączy Pogorię III i IV.

Ścieżki okalające Pogorię III i IV to bardzo popularne trasy rowerowych przejażdżek, biegów i spacerów. Jeziora rozdziela jednak towarowa linia kolejowa. Żeby szybko i najkrótszą drogą przemieścić się między nimi, trzeba pokonać nasyp i tory. Ma się to jednak zmienić.

Jak informują dąbrowscy urzędnicy, tunel łączący Pogorię III i IV staje się faktem. Miasto wyłoniło wykonawcę prac, czyli dąbrowskie spółki Nowak Mosty i Complex, które budowę tunelu pod nasypem wyceniły na 3,6 mln zł.

Pogorię III i IV połączy tunel pieszo-rowerowy - fot. UM Dąbrowa Górnicza
Pogorię III i IV połączy tunel pieszo-rowerowy – fot. UM Dąbrowa Górnicza

W piątek, 2 listopada podpisano umowę na realizację inwestycji, w efekcie których pod torowiskiem powstanie tunel pieszo-rowerowy. Finał robót przewidziano na czerwiec 2019 roku, a przynajmniej takie są plany.

Przejście podziemne ma mieć 6,1 m długości i 3 wysokości. W szczególnych przypadkach, tunel będzie mógł być wykorzystywany przez samochody służb ratowniczych. Warto także wspomnieć, że projekt przejścia pieszo-rowerowego przygotowało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Kanad z Bytomia.