Poczta Polska wprowadziła we wszystkich placówkach możliwość płatności kartą, dzięki temu zarówno za znaczek, rachunek za prąd czy nadanie przesyłki zapłacimy bezgotówkowo.

To ogromny krok milowy, przez wiele lat konserwatywna poczta nie chciała zrezygnować z tradycyjnych transakcji opłacanych gotówką. Jednak Poczta Polska dołączyła do grona podmiotów promujących rozwój transakcji bezgotówkowych.

Udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską. Po wprowadzeniu transakcji kartą, klienci Poczty Polskiej będą mogli bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych opłat zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe.

– Będziemy akceptować mikropłatności. Jesteśmy przekonani, że udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską – mówi Łukasz Kulesza, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.

Firma zapowiada, że obecność terminali w punktach pocztowych, oprócz akceptacji płatności, pozwoli na wypłatę gotówki, doładowanie telefonów komórkowych, cash-back oraz realizację voucherów.

Placówka Poczty Polskiej – fot. Poczta Polska

Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać z szerszego wachlarza usług niż dotychczas. Dodatkowe usługi to m.in: cash-back w ramach płatności kartą. wypłata gotówki, doładowania telefonów komórkowych czy sprzedaż voucherów pozwalających na dokonywanie płatności w serwisach internetowych m.in.za usługi lub dostawy.

I chociaż montaż terminali płatniczych miał zakończyć się w połowie roku, to w wielu placówkach w Zagłębiu Dąbrowskim terminale pojawiły się dopiero w drugiej połowie roku. Obecnie Poczta Polska zainstalowała blisko 8000 terminali w 4600 placówkach.