Rozwój handlu przez internet postawił przed przedsiębiorcami wyzwania nieznane wcześniej właścicielom sklepów stacjonarnych. Pewne kroki związane z zakupami, które dotychczas podejmował klient, znalazły się po stronie sprzedawcy. Kompletowanie zamówienia w postaci umieszczania produktów w koszyku wykonuje dziś magazynier przygotowujący paczkę. Samodzielny dowóz produktów do domu zastąpiły usługi kurierskie. Pociąga to koszta, które można ograniczyć. Pomaga w tym fulfillment w InPost.

Fulfillment w InPost – rozwiązanie problemu kosztów logistyki

Fulfillment to usługa polegająca na przekazaniu części lub całości procesu logistycznego firmie partnerskiej, czyli w tym przypadku InPost. Jedną z jej zalet jest dynamiczne naliczanie kosztów składowania produktów. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ po okresie peaków sprzedażowych (przede wszystkim w listopadzie i grudniu) e-sklepy magazynują mniej towarów. Dzięki elastycznemu cennikowi nie tracą pieniędzy na opłacanie zbyt dużej powierzchni do składowania zamówień. Gdy jednak potrzebna będzie większa przestrzeń, sklep internetowy może korzystać z rozmieszczonych w różnych miejscach Polski hal magazynowych o łącznej powierzchni 60 000 m².

 

Zdarzają się również sytuacje odwrotne – czasem koszta stałe są korzystniejsze od zmiennych. Przykładem ponownie są okresy wzmożonej sprzedaży. Do obsługi znacznie większej ilości zamówień e-sklep potrzebuje odpowiedniej liczby pracowników. Zatrudnianie dodatkowych osób, tylko na kilka tygodni, jest jednak kosztowne. Jest to kolejny powód do skorzystania z usługi fulfillmentu w InPost. Znaczna ilość osób zatrudnionych na stałe jest w stanie obsłużyć nawet znacznie zwiększony wolumen zamówień. W razie konieczności znalezieniem nowych osób do pracy w magazynie również zajmie się firma kurierska, a nie e-sklep.

Co zyskują klienci na współpracy e-sklepu z InPost?

Na współpracy sklepu internetowego z InPost zyskuje zarówno sprzedawca, jak i klienci. Fulfillment to sposób na dostarczanie większej liczby przesyłek w krótszym czasie. Tym samym przedsiębiorca osiąga wyższe zyski, a konsumenci swoje towary otrzymują szybciej. Co więcej, mogą je odebrać o każdej porze dnia i nocy, co jest możliwe dzięki niezwykle rozbudowanej sieci maszyn Paczkomat®. Błyskawiczne wysyłanie produktów umożliwia także odbiór przesyłek zamówionych do godziny 20:00 już następnego dnia.

Warto wiedzieć także o co-packingu, który InPost oferuje sklepom internetowym. Usługa ta polega na pakowaniu zamówień zgodnie z jego wytycznymi. Wystarczy przysłać zamówienia w zbiorczych opakowaniach, a pracownicy magazynowi firmy kurierskiej przełożą produkty do docelowych, estetycznych opakowań. Z tej usługi zadowoleni będą wszyscy przedsiębiorcy, a szczególnie ci, dla których estetyka ma wyjątkowe znaczenie. Przykładem są e-sklepy sprzedające kosmetyki. Jeśli sklep internetowy sobie tego życzy, do paczek można dodać również np. kody rabatowe, ulotki reklamowe itp.