Centrum Zarządzania Ruchem Zarządu Transportu Metropolitalnego oficjalnie rozpoczęło funkcjonowanie. Ma poprawić m.in. przepływ informacji oraz organizacja ruchu pojazdów.
Prace nad stworzeniem Centrum Zarządzania Ruchem ZTM ruszyły w marcu tego roku. Inwestycję zakończyły instalacje ekranów oraz ich zintegrowanie z wcześniej wykorzystywanymi systemami. Inwestycja kosztowała 90 tys. zł.
Szybkość przekazu
Pracownicy ZTM mają już dostęp do systemu narzędzi, który pozwala im na dużych ekranach obserwować bieżącą pozycję ponad 1000 pojazdów – autobusów, tramwajów i trolejbusów. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest m.in. szybsze przekazywanie i publikowanie informacji o utrudnieniach w ruchu.
– Duża reorganizacja struktury firmy połączona ze stosunkowo niewielką inwestycją da wymierne korzyści. Nowe narzędzia oznaczają więcej możliwości na przykład w zakresie poprawy organizacji ruchu. Największe profity naszych starań odczują pasażerowie – wyjaśnia Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Lepsza jakość usług
Nowe Centrum Zarządzania Ruchem ma poprawić jakość usług. – Teraz jesteśmy w stanie szybciej reagować, gdy pojawiają się jakiekolwiek utrudnia, a co za tym idzie – ZTM może szybciej przekazać tę informację pasażerom za pomocą naszych kanałów w mediach społecznościowych czy za pośrednictwem infolinii – podkreśla Grzegorz Kwitek, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Infolinia dostępna przez całą dobę
Podróżni mogą liczyć na dwie istotne zmiany. Pierwszą jest infolinia, która działa przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Pasażerowie mogą uzyskać lub uzyskać szybciej niż dotychczas oczekiwaną informację, na przykład dotyczącą dokładnej lokalizacji konkretnego autobusu lub jego ewentualnego opóźnienia.
Dzięki nowym narzędziom pracownicy ZTM będą mieć wgląd w przebieg jazdy każdego pojazdu. W skrajnych przypadkach będzie można odpowiednio reagować na najbardziej uciążliwe zdarzenia drogowe.