21 sierpnia w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej odbyła się licytacja elektroniczna, w której wykonawcy zaoferowali ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się budowy centrum przesiadkowego w Gołonogu.

Podczas licytacji elektronicznej, wykonawcy stopniowo obniżali swoją propozycję wyjściową. Ich początkowe oferty wahały się od 98 mln zł do 150,5 mln zł. Najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na 67,5 mln zł, złożyła dąbrowska spółka Nowak – Mosty.

– Aukcja trwała prawie cztery godziny. W pierwszej rundzie, trwającej 30 minut, sześć firm i konsorcjów miało możliwość zaktualizowania pierwotnej propozycji. W drugiej części obniżano oferty o 500 tys. zł albo wielokrotność tej kwoty. Takich dogrywek, czyli zejść z ceną w dół, było 72. Ostateczna, najniższa oferta złożona przez Nowak-Mosty opiewa na 67,5 mln zł – opowiada Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Teraz urzędnicy będą szczegółowo weryfikować oferty. Przy braku odwołań czy protestów pozostałych uczestników aukcji, które mogą złożyć do Krajowej Izby Odwoławczej, a także po akceptacji rozstrzygnięcia przez Urząd Zamówień Publicznych, będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Po dopełnieniu wszystkich formalności, prace powinny ruszyć jesienią.

Licytacja elektroniczna na budowę centrum przesiadkowego w Gołonogu – fot. UM Dąbrowa Górnicza
Licytacja elektroniczna na budowę centrum przesiadkowego w Gołonogu – fot. UM Dąbrowa Górnicza

Co się zmieni?

W ramach inwestycji, przebudowany zostanie układ drogowy w rejonie dworca – powstaną miejsca parkingowe; tunel drogowy pod torami, który zastąpi przewidziany do likwidacji przejazd kolejowy; ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej; tunel pieszy prowadzący do peronów. Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy. Termin zakończenia robót zaplanowano na 31 grudnia 2022 r.

Przypomnijmy. Będzie to kolejne wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK, związane ze zmianą układu komunikacyjnego, rozbudową infrastruktury, usprawnieniem ruchu drogowego i funkcjonowania transportu publicznego.

W tym miejscu powstanie nowe centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej – fot. Studio DG
W tym miejscu powstanie nowe centrum przesiadkowe w Dąbrowie Górniczej – fot. Studio DG

Zmiany w śródmieściu

Wkrótce rozpocznie się budowa centrum przesiadkowego w śródmieściu. W ramach tej wspólnej inwestycji miasta i kolei powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc); tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie.

Wykonawcą prac wartych 229 mln zł będzie konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Roboty mają potrwać do końca 2022 roku.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Za 229 mln zł wybudują centrum przesiadkowe. Miasto podpisało umowę z wykonawcą

Skomentuj przez Facebook

4 KOMENTARZE

  1. „Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy.”

    Ktoś się orientuje czy odbudują tory łączące stacje w Gołonogu z przystankiem kolejowym na Tworzniu?

  2. Muszę przyznać, że z lekką zazdrością cały region patrzy na dąbrowskie inwestycje kolejowe. Z drugiej strony jest jeszcze sporo potencjału do wykorzystania w ramach przywrócenie pewnych zamkniętych odcinków

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here