Wiemy, jak po przebudowie ma wyglądać „Patelnia” i plac przed dworcem kolejowym w Sosnowcu. Największa zmiana to likwidacja parkingu i przykrycie „Patelni” dachem. Jak Wam się podoba koncepcja przebudowy centrum Sosnowca?

Plac Stulecia bez dziury w ziemi, pomnik Jana Kiepury przed dworcem kolejowym i rotunda, w której znajdą się toalety i centrum informacji miejskiej – to główne zmiany, jakie czekają mieszkańców Sosnowca.

W ubiegłym tygodniu SARP rozstrzygnął konkurs na przebudowę centralnej części stolicy Zagłębia Dąbrowskiego.

– W sumie wpłynęło 38 zgłoszeń. Przez pierwszy etap przebrnęły 23 firmy, a ostatecznie na złożenie prac zdecydowało się pięcioro uczestników konkursu – podkreśla Rafał Łysy, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Sosnowcu.

Sąd konkursowy jednogłośnie wybrał koncepcję biura Amaya Architekci Bartosz Majewski z Katowic, o czym pisaliśmy tydzień temu.

– Praca racjonalnie definiuje poszczególne strefy wielofunkcyjnej przestrzeni publicznej, tak by docelowo – w wyniku etapowych przekształceń – zintegrować przestrzeń południowej i północnej strony ulicy 3 Maja. Zaproponowane wschodnie i zachodnie przejścia dla pieszych w poziomie ulicy wyodrębniają obszar przyszłego centralnego placu metropolitalnego – wyjaśnia Henryk Piątek, sekretarz zarządu SARP i przewodniczący sądu konkursowego.

Zwycięska koncepcja przygotowana przez pracownię Amaya Architekci zakłada m.in. likwidację parkingu przed dworcem. W jego miejscu powstanie miejski plac z pomnikiem Jana Kiepury. Architekci chcą połączyć Plac Stulecia z placem przed dworcem. Pomysł zakłada także częściowe przykrycie pasażu, stworzenie fontanny i budowę rotundy, w której znajdą się toalety i centrum informacji miejskiej. Pojawi się również zieleń i dwa przejścia dla pieszych.

Jak Wam się pogoda zwycięska koncepcja przebudowa centrum Sosnowca? Zapraszamy do dyskusji!

Czy podoba Ci się zwycięska koncepcja przebudowy centrum Sosnowca?

View Results

Ładowanie ... Ładowanie ...

18 KOMENTARZE

  1. po wynikach widać, że w urzędzie miejskim dostali już prikaz… ten projekt to jak inne: możliwość wyrwania kasy publicznej w prywatne łapy, jak i zarobek przy przetargach, bo dla mieszkańców przejście przez zebrę to jak cofnięcie się w czasie o kilkaset lat…

  2. A gdzie parkowac jak np. odwozi się bliską osobę na pociąg. Np. syn odwozi starszą mame, która kupuje bilet i potrzebuje pomocy z ciężką walizką min postoju 20-30min? P.S. ul. Kilińskiego dość ciasna.

    • Chwileczkę. Zajrzę do instrukcji. Mmm, maa… maaa, matka. Matkę możecie pożegnać machaniem z tarasu widokowego.
      A w ogóle to
      Nie bądźcie natrętni! Natrętny pasażer… O! A gdyby tu wasz synek z grupą stuosobową odlatywał i każdy z rodziców chciałby wejść, to jaki byłby tłok, sami widzicie i nie mówcie, że nie macie synka, bo w każdej chwili mieć możecie (sprawdzić, czy nie ksiądz).

  3. Ja nie rozumiem sensu ponoszenia kosztów budowy nowego obiektu dla Centrum Informacji Miejskiej, jeśli takowe mieści się pod przejściem i wydaje się byc wystarczające.

  4. Po Co było wydawać miliony na projekt stulecia zeby go teraz wbic do podziemia? Nie żal fajnej otwartej koncepcji? Z win dam I schodami ruchomymi?

  5. w dzisiejszych czasach kompletną głupotą jest likwidacja parkingu , to wolę podjechać do Katowic albo Dabrowy aby skorzystac z PKP , a co z ludźmi korzystającymi z siłowni , dowożącymi dzieci do przedszkola , tam zawsze było ciasno , a to znaczy ,że było to miejsce potrzebne jako parking , Zarząd Miasta nie liczy sie z potrzebami wszystkich mieszkańców , czy to oznacza ,że niedługo trzeba będzie parkować na obrzeżach miasta i chodzić wszędzie na piechotę ? W sumie współczuję pobliskim mieszkańcom puste przestrzenie sprzyjaja menelom , pijakom ,

    • Wg mnie to totalna głupota ! Chcąc kogoś wysadzić lub odebrać z dworca gdzie mam się zatrzymać !? Jak można w dzisiejszych czasach likwidować parking jak samochodów przybywa !?

  6. Toalety wydają się zbędne w tym miejscu. Największy problem jej z utrzymaniem czystości w takich miejscach a zwykle one odstraszają obywateli poza patologią społeczną. Otwarta przesterzeń jest świetnym pomysłem i powrót zieleni. Jednak pasy dla pieszych to najgorsze co można tam zrobić bo ulice w tym miejscu są jednymi z najbardziej zakorkowanych. Ani pieszym nie chce się stać na światłach ani tym bardziej kierującym jeździć w ogromnych korkach. Będzie to powodowało więcej wypadków.

  7. Pietrowy parking za sezamem rozwiaze kwestie parkowania. Jak miasto chce otworzyc przestrzen i zrobic rynek co jest bardzo sluszna decyzja w tym nudnym miescie to trzeba ograniczyc ruch samochodowy, nie moze byc dwoch arterii dwupasowych przecinajacych nowy rynek na pol, a komunikacja piesza rozwiazana zebrami. Bierzcie przyklad z K-c tam do rynku docieraja drogi ale go nie przecinaka na pol, natomiast tramwaje poruszaja sie swobodnie. Po co 2 pasy w scislym centrum miasta. Poprowadzic ruch jezdnia dwukierunkowa po stronie sezamu, a z drugiej zrobic tylko bus pas. Wybrukowac calosc po stronie patelni niech ludzie spaceruja swibodnie jak przed wojna. Utworzy sie w ten sposob deptak a w ciagu 3maja do plastrow miodow bedzie sie rozwijac gastronomia co jest podstawa na rynkach miast. Teraz miasto dubluje bledy poprzednikow, remontuje droge robi poszerzony parking i zabija istote funkcjonalna centrum dla ludzi oraz lokale i dzialalnosci kulturalne ktore zaczely tam powstawac robiac chodnik, gdzie bedzie sie chodzilo gesiego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here