Kierowcy przejeżdżający przez ulicę Orlą w Sosnowcu muszą liczyć się ze zmianami. Na początku lipca rozpoczęło się malowanie zwężeń, które poprawią bezpieczeństwo pieszych.

200-metrowy odcinek ulicy Orlej, na którym znajdują się dwa przejścia dla pieszych jest niebezpieczny. Często dochodzi tu do wypadków. Sosnowieccy urzędnicy postanowili więc zwęzić jezdnię.

– Mimo stałych kontroli prowadzonych przez sosnowiecką policję cały czas w tych miejscach dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń i wypadków w roku. Jedynym rozwiązaniem, które może uratować życie pieszego jest zwężenie jezdni. Właśnie rozpoczęło się malowanie zwężeń, które poprawią bezpieczeństwo pieszych i skończą z wyprzedzaniem się kierowców na tych przejściach – tłumaczy Rafał Łysy, rzecznik prasowy sosnowieckiego magistratu.

Ulica Orla w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec
Ulica Orla w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec

Kierowcy jadący od strony popularnego „ślimaka” w kierunku Będzina muszą przygotować się na zwężenie zaczynające się przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ulicą Żeromskiego i kończącym za przejściem w rejonie ulicy Cichej. Podobne rozwiązanie będzie obowiązywało w przeciwnym kierunku.

Oba przejścia mają być dodatkowo doświetlone, tak by każda osoba znajdująca się na nim była jeszcze lepiej widoczna.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Uwaga kierowcy! Od 1 lipca działa nowy buspas w Sosnowcu

Skomentuj przez Facebook

15 KOMENTARZE

  1. A nie lepiej zrobić jakąś przebudowę na tym odcinku i zamiast tych pasiaków jakieś miejsca parkingowe?

  2. Nie jeżdżę tamtędy co dzień, ale ani razu nie widziałem żeby tam była jakaś kontrola policyjną jak to Pan Łysy mówi.

    Chłopaki teraz mają miejscówkę na wysepce na 3 maja i tam nabijają kasę do budżetu. Fakt najbardziej niebezpieczne miejsce w Sosnowcu, może nawet fotppstrykacza dajcie, tak tam niebezpiecznie.

    PS. Lepiej się zajmijcie lawetami co buspasem na złamanie karku pędzą. Tego jakoś nie widzą.

  3. Panie Łysy, rozumiem płacą Panu za takie gadanie ale gadasz Pan coraz bardziej bez sensu i jedno to samo na okrągło – co to znaczy „stałe kontrole policji w tym miejscu” – więc albo policja jest nieudolna albo żadnych kontroli tam nie było albo Pan kłamie by zamaskować tego geniusza od podnoszenia bezpieczeństwa na drogach… przez utrudnienie i wyeliminowanie z dróg ruchu pojazdów.

    Codziennie jadę tam kilkakrotnie i jakoś nie spotkałem tam wypadku… ani kontroli drogowej!

    Nie bój sie Pan i podaj nazwiska tych tajemniczych „urzędników” od zwężeń i buspasów, postawimy im za jakiś czas pomnik albo będą musieli szukać nowej roboty.

    Jak można zakładać że WSZYSCY sosnowieccy kierowcy to bezmyślni PIRACI i dlatego należy ukarać WSZYSTKICH.

    Skoro są miejsca w których „waszym” zdaniem jest tak strasznie niebezpiecznie, to dlaczego w tych miejscach nie stoją Strażnicy Miejscy, Policjanci albo Radar – tak się robi w całym cywilizowanym świecie.

    • Przecież Łysy nic innego jak to co mu poleci arkadijo nie powie bo byłby to ostatni dzień jego pracy a że w urzędzie jest dyktatura i zamordyzm to już wie coraz więcej ludzi.

  4. Totalny kretynizm jak większość decyzji w Sosnowcu! Jeśli już zdecydowali się na wyłączenie pasa, to tak jak w każdym normalnym mieście należało ruch puścić lewym pasem, a na prawym wyznaczyć miejsca parkingowe, na 200 metrach to byłoby pewnie z 70 miejsc, ale w Sosnowcu będą kreski!!!!!

  5. pieprzenie… po co oświetlić, czy zadbać o widoczność, lepiej zwęzić ulicę, by kierowca już w ogóle nie miał czasu szukać pieszego za barierkami, czy w ciemnościach…

  6. Kiedyś Orla była wąską ulicą jedno jezdniową z torowiskiem tramwajowym.W latach 70tych przebudowana w dwu pasmowe ciągi jednokierunkowe,nowoczesność.Może wróćmy do tego .Po co 4 pasy jak Łysemu i Chęcińskiemu wystarczą dwa.A może bus pas albo autostrada rowerowa .Stawiam wniosek żeby wszystkie ulice dwu pasmowe zamalować pasami min.1 Maja,Narutowicza,Piłsudskiego a nawet sosnowiecki odcinek S86.

  7. Dlaczego nie wybudowano węzła Klimontów tylko ciężarówki ze strefy jeżdżą w kółko po S1? Dlaczego nie wybudowano ronda na Niwce by nie robiły się korki przy zjeździe z S1? Dlaczego nie wybudowano łącznika 934 z 79 tylko cały ruch Jaworzno Mysłowice przebiega przez Modrzejów? Dlaczego nie wybudowano drogi technicznej S1 Euroteminal? Tyle pytań, a dopowiedz jest jedna. Przecież wystarczy zlikwidować po jednym pasie i wszyscy będą jeździć autobusem (ciężarówki też)!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here