Ponad 40 tysięcy wypożyczeń i niemal 4,4 tysięcy nowych użytkowników – to bilans zakończonego sezonu Sosnowieckiego Roweru Miejskiego. Przez 2 sezony rowery zostały wypożyczone niemal 75,4 tysięcy razy.

30 listopada zakończył się sezon Sosnowieckiego Roweru Miejskiego. O północy z soboty na niedzielę system został wyłączony, rozpoczęło się zwożenie rowerów do magazynu, a stacje zostały zablokowane.

System wystartował 1 kwietnia i dostępnych było w tym roku ponad 130 rowerów, w tym tandemy i rowery trójkołowe. – Przez ostatnie osiem miesięcy miejskie rowery wypożyczano ponad 40 tysięcy razy. Cieszy nas, że także w Sosnowcu, podobnie jak w innych miastach Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej, w których działał system rowerowy dostarczony przez Nextbike Polska coraz więcej mieszkańców wybiera jednoślady. To zarówno najtańszy, jak i najzdrowszy środek lokomocji – mówi Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska.

Sosnowiecki Rower Miejski działa od 2018 roku. W drugim sezonie sosnowieckie rowery cieszą się niesłabnącą popularnością. Przez cały okres działania systemu zarejestrowało się już ponad 10,8 tys. osób, z czego 4,4 tys. dołączyło do grona rowerzystów miejskich w tym sezonie.

Rowery miejski w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – fot. Metropolia GZM
Rowery miejski w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – fot. Metropolia GZM

Najlepszy czerwiec

Najlepszym miesiącem pod względem liczby wypożyczeń był w tym roku czerwiec – liczba przejazdów przekroczyła wtedy 8,1 tysiąca. Średni czas jednego wypożyczenia w tym sezonie wynosił 28 minut i 25 sekund.

Jakie były najpopularniejsze trasy, którymi jeździli użytkownicy sosnowieckich rowerów miejskich? Najczęściej, bo aż 338 razy rowerzyści przejechali na miejskich pojazdach od Ronda Uznańskiego do stacji na Piłsudskiego. Druga najpopularniejsza trasa to od ulicy Piłsudskiego do Kościelnej (326), a na trzecim miejscu trasa od Ronda Zagłębia Dąbrowskiego do Ronda Ludwik (317). Najpopularniejsze stacje wypożyczeń to: Piłsudskiego (2478), Park Środula (2184) i Rondo Zagłębia Dąbrowskiego (2032).

Najwięcej wypożyczeń – ponad 29,6 proc. – jest w godzinach 17.00-20.00. Najliczniejszą grupę – 31 proc. wszystkich zarejestrowanych – stanowią użytkownicy w wieku 30-29 lat. Mieszkańcy Sosnowca w wieku od 18 do 25 lat (druga najliczniejsza grupa rowerzystów) to 24 proc. wszystkich zarejestrowanych. Seniorzy to grupa ok. 324 aktywnych rowerzystów miejskich (ok. 3 proc.).

Sosnowiecki Rower Miejski to jeden z dziewięciu systemów rowerowych Nextbike funkcjonujących w województwie śląskim. W 2019 roku sosnowieckie stacje rowerowe zostały zintegrowane ze stacjami w innych miastach Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Jednoślady standardowe można było wypożyczać i zwracać bez ponoszenia dodatkowych kosztów w katowickim City By Bike, chorzowskim KajTerozie oraz na stacjach systemów w Tychach, Gliwicach, Zabrzu i Siemianowicach Śląskich.

Warto też dodać, że trwają już prace nad otwarciem trzech nowych stacji Sosnowieckiego Roweru Miejskiego (Andersa/11 Listopada, Wiejska/Zagórska i Braci Mieroszewskich/Dworska). Wraz z rozpoczęciem nowego sezonu dostępnych będzie kolejnych 10 stacji oraz 140 rowerów. W sumie, w ramach Sosnowieckiego Roweru Miejskiego, wiosną 2020 roku będą funkcjonowały 22 wypożyczalnie rowerowe z 270 jednośladami.

Skomentuj przez Facebook

4 KOMENTARZE

  1. Te rowery miały zmniejszyć korki, a stały się drogim popołudniowym relaksem. Za pieniądze wydane przez miasto można co roku rozdać 2000 rowerów.

    • Jaki drogim relaksem, jak są darmowe? Średni czas użytkowania – 28 minut. W Sosnowcu darmowe jest 30 minut. Skąd pokrętna logika o drogim relaksie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here