Firma Tauron wydała oświadczenie, w którym potwierdziła wyciek danych swoich klientów, dostęp nieuprawnionych do nagrań rozmów oraz o złożeniu zawiadomienia o przestępstwie do organów ścigania.

Jak napisano w oświadczeniu firma Tauron otrzymała zgłoszenie o możliwości nieuprawnionego dostępu do nagrań rozmów, które były prowadzone z klientami przez dwie firmy partnerskie na rzecz Tauron. – Rozmowy te były zapisane na infrastrukturze technicznej partnerów zewnętrznych współpracujących z Tauronem. Ci partnerzy nie mają dostępu do serwerów Taurona i zapisanych na serwerach Taurona danych klientów. Wszystkie dane klientów, przechowywane na serwerach Taurona, są bezpieczne – wyjaśniają przedstawiciele firmy.

Możliwość nieuprawnionego dostępu do danych osobowych dotyczy tylko i wyłącznie tych klientów, z którymi te firmy zewnętrzne prowadziły rozmowy telefoniczne w sprawie oferowanych produktów i usług. – Do incydentu doszło po stronie partnerów Taurona, co jednak nie zwalnia nas z obowiązku podjęcia działań w interesie naszych klientów – podkreślają przedstawiciele firmy. – Tych klientów informujemy o tym, że nieuprawnione osoby mogły wejść w posiadanie rozmów oraz danych – dodają.

Jak napisano w oświadczeniu, firma uruchomiła szereg procedur bezpieczeństwa. Przygotowano zasady informowania klientów o wystąpieniu incydentu. Ponadto, pracownicy pracują nad wdrożeniem dla tych klientów bezpłatnej usługi „alert bezpieczeństwa danych osobowych”. Dokonano również zgłoszenia o przestępstwie do organów ścigania i do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

– W tej sprawie jesteśmy także w stałym kontakcie z organami ścigania i urzędami odpowiedzialnymi za ochronę danych osobowych. Na bieżąco monitorujemy sytuację oraz przygotowujemy audyt dotyczący przyczyn wystąpienia tego incydentu. Po uzyskaniu informacji o szczegółach zdarzenia przedstawimy dodatkowe wyjaśnienia i dane – czytamy w komunikacie firmy Tauron. – Jeszcze raz podkreślamy, że dane klientów, przechowywane na serwerach Taurona, są bezpieczne – dodano.

Pomimo zapewnień firmy warto założyli konto w systemie informacji kredytowej i gospodarczej celem monitorowania swojej aktywności kredytowej, a ponadto zachowali ostrożność podczas podawania swoich danych w internecie, a także uważali na otrzymane wiadomości prywatne.