Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska wzdłuż ulicy Piłsudskiego w Sosnowcu.
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ulicy Piłsudskiego – od ul. Sobieskiego do drogi ekspresowej S86 w Sosnowcu. W sumie prace obejmą ok. 2,6 km toru pojedynczego.
Przebudową ma zostać objęty odcinek torowiska w ciągu ulicy Piłsudskiego w Sosnowcu od skrzyżowania z ulicą Sobieskiego do drogi ekspresowej S86 z wyłączeniem odcinka torowiska o długości ok. 257 m wraz z peronami przystankowymi na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego-Kierocińskiej-Grabowej. Odcinek do przebudowy obejmuje ok. 2,6 km toru pojedynczego torowiska tramwajowego.
W ramach inwestycji zostaną wykonane nowe podbudowa, odwodnienie, oświetlenie i sieć trakcyjna, nawierzchnia torowiska. Zastosowana zostanie konstrukcja z płyt prefabrykowanych w systemie szyny w otulinie. Przebudową zostanie objętych sześć przystanków.
Firmę, która przebuduje torowisko wzdłuż ulicy Piłsudskiego w Sosnowcu, powinniśmy poznać na początku sierpnia. Oferty wykonawcy mogą składać do 27 lipca. O wyborze zadecyduje cena (90 proc.) oraz gwarancja (10 proc.). Wyceniane na 28 mln zł prace mają potrwać 15 miesięcy.
Inwestycje na lata
Przypomnijmy, że przebudowa wspomnianego torowiska jest częścią wartego 880 mln zł projektu, który obejmuje remont blisko 100 km torowisk w 10 miastach oraz zakup 40 nowych tramwajów.
Inwestycje w Sosnowcu obejmą budowę nowej linii tramwajowej w dzielnicy Zagórze – od pętli tramwajowej do ronda Jana Pawła II, a także przebudowę pętli „Będzińska” i infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Będzińskiej na odcinku od ul. Zagłębia Dąbrowskiego o ul. Staropogońskiej.
Na liście planowanych inwestycji znalazły się jeszcze przebudowa torowiska w jezdni w ciągu ul. Mariackiej i ul. Żeromskiego, modernizacja i dobudowa drugiego toru wzdłuż ul. Wojska Polskiego na odcinku od ul. Andersa do Orląt Lwowskich oraz przebudowa torowiska wzdłuż ul. Andersa i 1 Maja
Na listę rezerwową wpisano modernizację odcinka od wiaduktu nad droga S86 wzdłuż ul. Baczyńskiego do pętli w Milowicach oraz przebudowę torowiska linii nr 27 od ronda Żołnierzy Wyklętych do pętli w Kazimierzu Górniczym.
Z kolei w Będzinie zaplanowano przebudowę trasy w ciągu Małobądzkiej od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Kolejny projekt dotyczy Dąbrowy Górniczej i przebudowy trasy w ciągu Kasprzaka od skrzyżowania z Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Zaplecze.