echo adrotate_group(3, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(3, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(3, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(9, 0, 0, 0);

Prędkość ładowania strony internetowej – co warto wiedzieć?

Prędkość ładowania strony internetowej jest określana poprzez czas oczekiwania użytkownika na wczytanie się poszczególnych zasobów. Wówczas następuje ich wyświetlenie. Co warto wiedzieć o tej kwestii i dlaczego jest taka ważna dla osób posiadających własną witrynę w sieci?

Prędkość ładowania strony internetowej a SEO

Czas ładowania strony internetowej ma wpływ na SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Im dłużej serwis się wczytuje, tym gorzej. Istotny jest pomiar wydajności nie tylko na urządzeniach desktopowych, ale także mobilnych. W teorii im wyższa prędkość ładowania tym strona jest „lepiej” oceniana przez algorytm Google. W praktyce wpływ na SEO ma wiele czynników rankingowych, dlatego podczas pozycjonowania dba się nie tylko o wydajność serwisu, ale także wiele innych elementów, na przykład tworzone treści, czy linkowanie.

  • hotel Wrocław
  • firma transportowa Wrocław
  • agencja ślubna Wrocław

Dobierając odpowiednie frazy, sprawisz, że widoczność przełoży się na ruch, który w sprzyjających warunkach doprowadzi do konwersji.

Prędkość ładowania strony internetowej a konwersja

Zbyt długi czas ładowania strony zniechęca do konwersji. Użytkownicy są niecierpliwi i chcą szybkiej odpowiedzi na zadawane pytanie. Z tego względu odpowiednia optymalizacja witryny to nie tylko wsparcie SEO, ale również konwersji, co jest szczególnie ważne w sklepach internetowych, które swoje działanie opierają na sprzedaży. Według raportu HubSpot wysoki współczynnik konwersji w e-commerce a miejsce wtedy, gdy witryna ładuje się nie dłużej niż 2 sekundy na urządzeniach mobile i desktop. Każda krótka chwila poświęcona wczytywanie jest więc zagrożeniem i może powodować straty. To dlatego optymalizacja sklepu internetowego pozostaje niezwykle istotną kwestią.

fot. mat. prasowe

Na co dzień użytkownicy korzystają z nowoczesnego sprzętu, który jest wydajny i wygodny. Internauci dokładnie tego samego oczekują od stron internetowych i sklepów online. Ich czas ładowania powinien być jak najkrótszy, bez względu na wykorzystywane urządzenie. W przeciwnym wypadku istnieje ryzyko, że użytkownik zamknie stronę i otworzy serwis konkurencji.

Jak przyspieszyć stronę internetową?

echo adrotate_group(8, 0, 0, 0);

Miernikiem wydajności strony internetowej są wskaźniki Core Web Vitals. To opracowane przez Google rozwiązanie, które pozwala analizować najważniejsze aspekty optymalizacyjne witryny pod kątem prędkości ładowania. CWV są tworzone przez trzy różne wskaźniki:

  • LCP – Largest Contentful Paint (największe wyrenderowanie treści) – maksymalny okres ładowania to 4 sekundy, natomiast za optymalny wynik uznawana jest wartość mniejsza niż 2.5 sekund;
  • FID – First Input Delay (opóźnienie przy pierwszym działaniu) – nie powinien przekraczać 300 ms. Odpowiedni wynik to każda wartość poniżej 100 ms.
  • CLS – Cumulative Layout Shift (skumulowane przesunięcie układu) – wynik poniżej 0,1 jest najlepszy, a za dopuszczalną uznaje się wartość do 0,25.

Mierniki wydajności możesz sprawdzić na stronie web.dev. Otrzymasz również wskazówki, co zrobić, aby ulepszyć Core Web Vitals, tym samym przyspieszając i optymalizując witrynę. Dodatkowymi czynnościami, które warto podjąć są:

  • kompresja grafik (im mniejsza waga, tym lepiej)
  • optymalizacja kodu (skrócenie)
  • lazy loading
  • zamiast hostować wideo, udostępniać je z innego serwera
  • unikanie wielokrotnych przekierowań
  • asynchroniczne ładowanie plików

Przyspieszenie strony internetowej – nawet w niewielkim stopniu – wpływa na konwersję oraz pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google. Z tego względu warto kompleksowo zająć się tym zagadnieniem.

echo adrotate_group(5, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(5, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(5, 0, 0, 0);
echo adrotate_group(9, 0, 0, 0);