Przestrzeń przed stacją kolejową w Ząbkowicach zmieniła się w pierwsze w mieście centrum przesiadkowe.

Zmiany w rejonie dworca PKP w Ząbkowicach rozpoczęły się w zeszłym roku. Po kilku miesiącach oddano do użytku tunel, który połączył dworcowe perony oraz dwie części tej dzielnicy, oddzielone linią kolejową. Przebudowę wartą ponad 8 mln zł zrealizowały PKP, a miasto dołożyło do inwestycji 3,1 mln zł.

Otwarcie tunelu pod torami w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach - fot. Dariusz Nowak
Otwarcie tunelu pod torami w Dąbrowie Górniczej-Ząbkowicach – fot. Dariusz Nowak

Po oddaniu inwestycji władze Dąbrowy Górniczej rozpoczęły przygotowania do budowy centrum przesiadkowego. Na początku roku w przetargu wyłoniono wykonawcę inwestycji. Została nim Eurovia, która wyceniła swoje prace na 3,2 mln zł.

Centrum przesiadkowe jest już gotowe. Dzięki inwestycji powstały nowe miejsca postojowe dla samochodów, chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy i przystanek autobusowy. Wkrótce będą dojeżdżać tam autobusy, które teraz zatrzymują się przy ul. Armii Krajowej.

Nowe centrum przesiadkowe w Ząbkowicach - fot. UM Dąbrowa Górnicza
Nowe centrum przesiadkowe w Ząbkowicach – fot. UM Dąbrowa Górnicza

Centrum przesiadkowe jest miejscem, w którym wygodnie można przesiąść się z auta na autobus albo pociąg. Piesi i rowerzyści mogą dotrzeć tam z obu stron dzielnicy rozdzielonej torami, bo od początku roku łączy je bezpieczny tunel podziemny – wyjaśnia Zdzisława Górska-Nieć, zastępca naczelnika Wydziału Marki Miasta.

Inwestycje w Ząbkowicach są częścią szerszych przedsięwzięć w mieście związanych z przebudową układu drogowego m.in. w rejonie dworców w centrum Dąbrowy Górniczej i Gołonogu.

Nowe centrum przesiadkowe w Ząbkowicach - fot. UM Dąbrowa Górnicza
Nowe centrum przesiadkowe w Ząbkowicach – fot. UM Dąbrowa Górnicza