Marek Kopel nie będzie już kierował Zarządem Transportu Metropolitalnego. Swoją funkcję będzie pełnił jedynie do stycznia 2019 roku.

Przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii poinformowali, że Marek Kopel nie będzie już dyrektorem Zarządu Transportu Metropolitalnego. – Umowa Marka Kopla na stanowisku dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego trwa do końca tego roku. Z powodów osobistych, złożył wniosek o przedłużenie jej jedynie do końca stycznia 2019 roku, aby dokończyć proces przejmowania i integrowania trzech dotychczasowych związków komunikacyjnych w strukturach ZTM. Przypomnijmy, że formalnie KZK GOP, MZK Tychy i MZKP Tarnowskie Góry zostaną przejęte przez metropolią z dniem 1 stycznia 2019 roku – poinformowała Kamila Rożnowska z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

– Chciałbym podziękować panu Markowi Koplowi za dotychczasową współpracę. Jego doświadczenie m.in. w zakresie zarządzania i finansów, było dla nas bardzo cenne w trakcie prowadzenia tego wielkiego procesu, jakim jest zintegrowanie trzech związków komunikacyjnych w strukturach ZTM – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Będzie konkurs na nowe stanowisko

Metropolia w najbliższym czasie ogłosi konkurs na wolne stanowisko szefa ZTM. – Poszukujemy osoby, której wiedza i doświadczenie pozwolą nam usprawnić funkcjonowanie komunikacji publicznej w Metropolii – wyjaśnia Kazimierz Karolczak.

Kontrola CBA w KZK GOP

Kilka dni temu zrobiło się głośno o kontroli Centralnego Biura Antykorupcyjnego w KZK GOP. Trwająca od maja kontrola dotyczyła wszystkich decyzji KZK GOP związanych z zamówieniem i realizacją Śląskiej Karty Usług Publicznych.

Funkcjonariusze ujawnili już pierwsze nieprawidłowości. – Funkcjonariusze ustalili, że blisko 3 mln zł kosztowały zakupione przez KZK GOP drukarki fiskalne, które jak do tej pory nie służą zgodnie z przeznaczeniem do drukowania pokwitowania opłaty za przejazd u kierującego pojazdem oraz zarejestrowania go jako skasowanego w systemie ŚKUP – przekazał Temistokles Brodowski, rzecznik CBA.

Dodał, że przez 3 lata od zakończenia wdrażania projektu ŚKUP, drukarki stanowiły jedynie zbędne wyposażenie kabiny kierowcy, a sprzedaż biletów odbywała się tradycyjnie, z bloczków biletowych. – Na obecnym etapie wydatek niemal 3 mln zł na zakup drukarek fiskalnych należy ocenić jako niecelowy, zatem naruszający uregulowania ustawy o finansach publicznych – podkreśla CBA.

Brakuje pieniędzy

Burzliwie w sprawie transportu w metropolii zrobiło się także podczas ostatniej sesji. Zarząd GZM przedstawił wówczas projekt uchwały dotyczący organizacji transportu, który zakładał konieczność podwyżki stawek za organizację transportu.

Przewodniczący Kazimierz Karolczak argumentował konieczność zwiększenia składek miast tworzących metropolię. Prezydenci, burmistrzowie i wójtowie odrzucili jednak ten projekt. Oznacza to, że w budżecie na transport zabraknie blisko 65 mln zł.