Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na budowę linii tramwajowej od dotychczasowej pętli tramwajowej w Zagórzu aż do ronda Jana Pawła II.

Przypomnijmy, że budowa tego odcinka była obiecana niemal 40 lat temu, czyli w czasie w którym powstała pętla tramwajowa w Zagórzu. – Dzięki wydłużeniu linii z tramwaju będą mogli skorzystać mieszkańcy sporej części Zagórza. To pomoże nam również w uporządkowaniu siatki połączeń komunikacji publicznej – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Nowa czterokilometrowa linia tramwajowa będzie biegła od dotychczasowej pętli tramwajowej poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z ulicą Braci Mieroszewskich, pod którą zostanie wybudowany tunel. Następnie torowisko przetnie Al. Wolności i ul. Ks. F. Blachnickiego, a dalej będzie biegła wzdłuż ul. Białostockiej, by później skręcić w prawo i biegnąc obok al. Paderewskiego dotrze do ul. Rydza-Śmigłego. Pętla planowana jest na rondzie Jana Pawła II.

Nowa linia tramwajowa nr 15 w Sosnowcu - fot. UM Sosnowiec
Nowa linia tramwajowa nr 15 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec

Poza przebudową i rozbudową układu torowego inwestycja obejmuje zaprojektowanie, przebudowę i rozbudowę układu drogowego ul. Braci Mieroszewskich (wraz z dojazdem do centrum handlowego Leclerc) dla stworzenia centrum przesiadkowego w rejonie projektowanego wiaduktu w tej ulicy nad torami tramwajowymi.

To jednak nie koniec. – Projekt uwzględnia także wykonanie nawierzchni drogowych w torach, perony oraz dojścia do peronów, ekran akustyczny zmniejszający negatywne oddziaływanie torowiska tramwajowego na budynek mieszkalny posesji przy al. Wolności 18 oraz budowę wiaduktu drogowego w ul. Braci Mieroszewskich – dodaje Rafał Łysy, rzecznik prasowy sosnowieckiego magistratu.

Wszystkie prace mają zakończyć się w 27 miesięcy od daty podpisania umowy.

Skomentuj przez Facebook

13 KOMENTARZE

  1. Dla wszystkich osób „zaniepokojonych tramwajem przez osiedle” mam złą wiadomość: Czasy się zmieniają i trendy komunikacyjne idą w kierunku ograniczania ilości osób poruszających się indywidualnymi pojazdami na rzecz wydajnej komunikacji zbiorowej i wszystkie negatywne głosy nie zmienią tego kierunku. A po za tym dysydenci zawsze mogą wrócić na „ojcowiznę” gdzie swoimi ćwierćwiecznym kopciuchami będą mogli wjechać wprost do zagrody…

    • Co racja, to racja. Mam nadzieję, że to dopiero początek i doczekamy jeszcze przedłużenia 24 i 27 wgłąb osiedli na Środuli i Kazimierzu.

  2. Rozumiem że tory mają przeciąć Blachnickiego górą, tak? Droga dopiero wyremontowana i już będzie znowu rozkopana bo tory? Co za debilizm to będzie.

    • No się ździwiłem, że nie wykopem od obecnej dziury aż do Białostockiej…
      Ale w końcu!!
      Teraz tylko połączenie z 27 przy remoncie tejże 😎

      • Nie, ale mogli to jakoś w czasie zgrać albo coś, a nie że teraz znowu Blachnickiego nie będzie przejezdne przez głupie tory. Już lepiej w tunelu je puścić.

        • Zgrać w czasie, czyli czekać z remontem drogi do czasu budowy torów, bo nie wiem jak inaczej można to zgrać. Tunelem pod Mieroszewskich i Blachnickiego jednocześnie? Zdajesz sobie sprawę jakie to są koszty? Patrzmy realnie.

  3. „Przypomnijmy, że budowa tego odcinka była obiecana niemal 40 lat temu”. Obiecana wtedy była budowa odcinka, ale do Dąbrowy Górniczej, a nie wgląb Zagórza

  4. Mało kto wie ale ta linia tramwajowa miała być skierowana w stronę huty katowice , a z tego co pamiętam jak było głosowanie to mieszkańcy zagórza i okolic nie chcieli tego tramwaju tylko głosy ludzi mieszkających w innych dzielnicach zadecydowały o tym że ta inwestycja jest realizowana. Więc pytam się dla kogo ona jest realizowana ?

  5. Ta linia uporządkuje komunikację w tej części Zagórza. Zamiast kilku linii autobusowych w nieregularnym takcie, będzie nowoczesny, pojemny tramwaj co kwadrans, a praca wykonywana przez autobusy zostanie skierowana w inne miejsce, np. w inne części Zagórza. Mieszkańcy powinni się cieszyć, że dostaną stabilny i nowoczesny dojazd do centrum, a ta ich niechęć i obawy wobec tramwaju są co najmniej niezrozumiałe i na wyrost. Na szczęście, na 100%, jak już ten tramwaj powstanie, to go docenią. Brawo dla decydentów, że tym razem nie ulegli negatywnemu populizmowi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here