Dąbrowa Górnicza jako jedno z pierwszych miast Gónośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjęło opracowane niedawno „Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej”.

Na ostatnim zgromadzeniu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjęto uchwałę określającą standardy projektowania i budowania dróg oraz infrastruktury rowerowej. Liczący 140 stron dokument precyzuje kwestie związane z projektowaniem tras rowerowych, planowaniem ruchu rowerowego, czy wymaganiami technicznymi dla infrastruktury.

Zanim dokument zacznie obowiązywać prezydencji, burmistrzowi i wójtowie muszą go jeszcze przyjąć w formie zarządzenia. Jako pierwszy zrobił to prezydent Dąbrowy Górniczej.

– Podpisałem zarządzenie wprowadzające standardy infrastruktury rowerowej, które od tej pory muszą być stosowane przy projektowaniu, budowaniu i remontowaniu infrastruktury rowerowej na terenie Dąbrowy Górniczej. To, co do tej pory robiliśmy w ramach dobrej praktyki, od dzisiaj staje się standardem – podkreśla Marcin Bazylak.

Są niedociągnięcia

Zadowoleni z tej decyzji powinni być miejscy aktywiści, którzy zwrócili już uwagę na niedociągnięcia przy budowie trasy rowerowej łączącej Tucznawę z Ząbkowicami.

– Takie wysokie krawężniki dla przejazdów rowerów to dziś skandal. To wszystko dzieje się, gdy po sąsiedzku Sosnowiec wykonuje przejazdy rowerowe bez jakiegokolwiek krawężnika najazdowego. Takie budowanie dróg rowerowych to wyrzucanie kasy w błoto – napisał Kamil Potocki, prowadzący na Facebooku profil Dąbrowski Rowerzysta Miejski.

Jak wyjaśnia prezydent Marcin Bazylak, sprawa ta trafiła już do Wydziału Inwestycji Miejskich. – Wiem że mogę liczyć na konstruktywną krytykę Dąbrowskiego Rowerzysty Miejskiego, ale mam nadzieję również na wsparcie – skomentował prezydent.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE:

Metropolia integruje systemy rowerów miejskich. Wypożyczysz rower w Sosnowcu, a oddasz w Katowicach