Od 27 czerwca mieszkańcy metropolii będą mogli kupować metrobilet. Da on możliwość podróżowania pociągami Kolei Śląskich, autobusami i tramwajami.

Z jednym metrobiletem będzie można jeździć Kolejami Śląskimi i korzystać z transportu organizowanego przez metropolię. W tej sprawie GZM porozumiał się z samorządem województwa śląskiego, do którego należą Koleje Śląskie.

– 27 czerwca metrobilet będzie wprowadzony w życie i od tego dnia będzie można go kupić. Emitentem biletu będą Koleje Śląskie, ale będzie on rozprowadzany na platformie Śląskiej Karty Usług Publicznych – powiedział Kazimierz Karolczak na ostatniej sesji zgromadzenia GZM w Sosnowcu.

Metrobilet będzie na terenie GZM pierwszym biletem obejmującym komunikację miejską (autobusy, tramwaje i trolejbusy) i kolej. Będzie on rozpowszechniony w sieci sprzedaży Zarządu Transportu Metropolitalnego i dostępny na funkcjonującej Śląskiej Karcie Usług Publicznych (ŚKUP).

– Mam nadzieję, że będziemy cieszyli się dobrym rozwiązaniem. Po pierwszym pół roku będziemy oceniać skuteczność wprowadzenia tej oferty i na bieżąco ją usprawniać – zaznacza Kazimierz Karolczak, szef Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Czym jest metrobilet?

Przypomnijmy. Koncepcja metrobiletu zakłada podział Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na sześć stref. Pięć z nich obejmuje leżące w granicach GZM odcinki poszczególnych linii kolejowych prowadzących do Katowic, szósta – samą stolicę województwa.

Metrobilet - fot. Metropolia GZM
Metrobilet – fot. Metropolia GZM

Wszystkie bilety mają zapewniać możliwość korzystania z komunikacji miejskiej na terenie całej metropolii: najtańszy z nich, za 119 zł – dodatkowo przejazdy pociągami KŚ na terenie Katowic, droższy – za 179 zł – dodatkowo przejazdy KŚ na terenie Katowic i jedną z wybranych linii (w odpowiadającej jej strefie dojazdowej), a najdroższy – za 229 zł – wszystkimi pociągami KŚ w obrębie GZM.

– Ta oferta powstała w wyniku połączenia dwóch ofert operatorów, przy upustach. Nasz (ZTM) upust wynosi 40 proc., z kolei upust kolei to 30 proc. Łącznie dwa bilety kupowane osobno kosztowałyby ponad 35 proc. drożej niż w ramach metrobiletu – podkreśla Kazimierz Karolczak.

Skomentuj przez Facebook

11 KOMENTARZE

  1. Dlaczego mieszkańcy Katowic mogą kupić bilet za 119zł i podróżować w swojej „strefie czarnej”, a np. mieszkańcy Zagłębia nie mogą kupić biletu wyłącznie na swoją „strefę czerwoną” również za 119zł?
    Jeżeli mieszkam w centrum Sosnowca i dojeżdżam do pracy do Dąbrowy Górniczej Ząbkowice to taki bilet byłby dla mnie idealny. Tymczasem według taryfy muszę kupić bilet na dwie strefy za 179zł mimo, że do Katowic nie jeżdżę i w tym momencie się to już nie opłaca.

  2. Ten cennik to jest jakiś pier… absurd. Dlaczego nie mogę kupić biletu tylko a jedną strefę poza czarną za 119? I co jeśli komuś bardziej pasuje pociąg niż tramwaj i autobus?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here