Wspólny cennik dla biletów dobowych, tygodniowych, miesięcznych i kwartalnych. Przed nami kolejny etap komunikacyjnej rewolucji w metropolii. Zmiany zaczną obowiązywać od 1 kwietnia.

Rewolucja komunikacyjnego w metropolii trwa w najlepsze. Zmiany, które zaczną obowiązywać od 1 kwietnia, mają ułatwić mieszkańcom podróż komunikacją publiczną. – Po wprowadzeniu wspólnych biletów jednorazowych, przed nami ciąg dalszy komunikacyjnej rewolucji, sprawiającej, że podróżowanie komunikacją miejską po metropolii będzie jeszcze prostsze. Od 1 kwietnia zaczną obowiązywać nowe, wspólne bilety okresowe – zapowiada Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Darmowa komunikacja dla uczniów

Ujednolicenie taryf – a co za tym idzie wspólne bilety – jest możliwe, dzięki porozumieniu, które w połowie grudnia 2017 roku zostało zawarte pomiędzy Metropolią a trzema organizatorami transportu publicznego – KZK GOP, MZK Tychy oraz MZKP Tarnowskie Góry.

– To komunikacyjna rewolucja, bo pasażerowie, którzy regularnie z niej korzystają, nie muszą się już martwić czy posiadają odpowiedni bilet, by pojechać danym autobusem, tramwajem lub trolejbusem danego organizatora – podkreśla Kazimierz Karolczak.

Co takiego zmieni się po 1 kwietnia?

1Wspólne bilety okresowe będą uprawniać do swobodnego podróżowania autobusami, trolejbusami i tramwajami jeżdżącymi w barwach KZK GOP, MZKP Tarnowskie Góry oraz MZK Tychy

2Osoby, których stary bilet miesięcznych/kwartalnych straci ważność po 1 kwietnia, będą mogły bez ograniczeń podróżować już na nowych zasadach. Ich „stary bilet” od 1 kwietnia zyska funkcjonalność nowego i wspólnego

3Bilety elektroniczne (na kartę ŚKUP) będą dostępne w sprzedaży od połowy marca. Papierowe wersje biletów (dotyczy tylko obszaru MZK Tychy) trafią do sprzedaży pod koniec marca

4Docelowo pasażerowie będą korzystali z biletów na karcie ŚKUP. Dlatego papierowe bilety kwartalne będą niedostępne w sprzedaży od 1 kwietnia, natomiast miesięczne od 1 czerwca

5Ze względu na to, że w taryfie nie będzie już biletów okresowych z limitem przejazdów, nie będzie potrzeby rejestrowania swojego wejścia i wyjścia z autobusu. Zniesiona zostanie promocja dla pasażerów (rabat podczas zakupu kolejnego biletu), którzy „odbijali” w ten sposób swoje karty

6Pasażerowie rozpoczynający swoją podróż w pojazdach MZK Tychy, muszą pamiętać aby kupić bilet ważny „od daty”, a nie „od pierwszego skasowania”. Powodem jest brak kasowników ŚKUP, które są konieczne, by aktywować bilet „od pierwszego skasowania”.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Wiemy już kto pokieruje transportem w metropolii

Skomentuj przez Facebook

8 KOMENTARZE

    • Przecież nie tak dawno któryś z prezydentów zachwalał nowy cennik, mówiąc, że „niższe ceny powinny zachęcić kierowców do jazdy autobusem…” ;-))))

  1. A za biletem za 4,80 nadal trzeba będzie biegać przez pół miasta w poszukiwaniu czynnego automatu lub kierowcy, który akurat ma i sprzedaje bilety? Cóż, już miałem głupią nadzieję, że wraz z powołaniem metropolitarnego transportu zarząd pójdzie pasażerom na rękę przynajmniej w tej upierdliwej kwestii. Myliłem się. Ale skoro nowy organizator transportu nadal ma być przechowalnią byłych prezydentów oraz krewnych i kolesi królika, to cóż się dziwić. Nadal autobusy będą objeżdżać całe miasto w tempie żółwia i w takcie wiejskiego PKSu, a ludzie będą jeździć samochodami, bo taniej, szybciej i wygodniej i nawet darmowe dni smogowe przez pół roku raczej niczego tu nie zmienią. Może jak któregoś dnia znowu przewróci się ciężarówka z rurami i Katowice z kilkoma miastami ościennymi znowu staną w jednym, gigantycznym korku, może ktoś gdzieś się w końcu obudzi. Nadzieja matką głupich.

      • Właśnie, że Jaworzno chciało, nawet prezydent Jaworzna kontaktował się w tej sprawie z KZK GOP, ale usłyszał tylko niech się mieszkańcy Jaworzna martwią.

        KZK GOP nigdy nie dorównywał PKM Jaworzno i już nigdy nie dorówna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here