Gliwice, Zabrze, Bytom, Piekary Śląskie, Katowice, Sosnowiec oraz Tychy. To miasta, przez które – zgodnie z przyjętym projektem – będą kursowały trzy metropolitalne linie na lotnisko w Pyrzowicach.

Pasażerowie z niecierpliwością czekają na uruchomienie połączenia autobusowego na lotnisko w Pyrzowicach, które na początku roku obiecał zarząd Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Wbrew wcześniejszym sygnałom, linie na lotnisko mają ruszyć nie w czasie wakacji, lecz we wrześniu.

– Metropolia pracuje nad tym, aby pierwsze autobusy wyruszyły w trasę we wrześniu tego roku – zaznacza Kamila Rożnowska z departamentu promocji i komunikacji społecznej w GZM.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia podjęła dwie ważne decyzje w tej sprawie. Po pierwsze, określono w niej m.in. projekt przebiegu trzech linii, które połączą miasta GZM z lotniskiem. Po drugie, przedstawiono projekt porozumienia z KZK GOP, któremu metropolia miałaby powierzyć techniczną realizację oraz obsługę autobusowych linii lotniskowych.

– Podczas ostatniego posiedzenia zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, przyjęta została uchwała dotycząca organizacji połączeń autobusowych z lotniskiem w Pyrzowicach – informuje Różanowska.

Jak deklarują urzędnicy, KZK GOP posiada profesjonalne służby do zlecania, kontrolowania, nadzorowania świadczonych usług oraz egzekwowania należności z tytułu nakładanych kar.

Linia pierwsza o długości 47 km i czasie przejazdu ok. 65 min. miałaby przebiegać trasą: Gliwice Plac Piastów – Zabrze Maciejów M1 – Bytom Miechowice Plejada – Piekary Śląskie Szarlej Szpital – Pyrzowice Pot Lotniczy. Druga, o długości 47 km i podobnym czasie przejazdu, przebiegałaby trasą: Katowice Dworzec PKP – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Pyrzowice Port Lotniczy. Linia trzecia wydłużałaby drugą o odcinek: Tychy Dworzec PKP – Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec (69 km, ok. 95 min).

To jednak nie koniec zmian. Dotychczasowa cena za przejazd w jedną stronę (27 zł) zostanie obniżona o niemal połowę i wynosić będzie 14 zł. Ma on być ważny całą dobę w komunikacji publicznej na terenie metropolii. – Zgodnie z przyjętym założeniem – od momentu jego skasowania, będzie można korzystać na jego podstawie z całej komunikacji miejskiej w Metropolii, nie tylko z linii lotniskowej – dodaje Rożnowska.

Skomentuj przez Facebook

6 KOMENTARZE

  1. Czyli jedynym miejscem gdzie bez karty ŚKUP będzie można stać się posiadaczem biletu dobowego będzie autobus na lotnisko? 😀

  2. Jeśli ktoś przyleci do GOP, kupi taki bilet i będzie chciał jeździć z przesiadkami, to ma sens. A w drugą stronę? Ktoś z Mysłowic, Dąbrowy, Czeladzi czy Będzina będzie musiał najpierw dostać się do Sosnowca lub Katowic, a potem taki dobowy bilet mu się na nic nie przyda. Między innymi przez fatalny dojazd do tutejszego lotniska, zawsze woleliśmy nadłożyć czasu i wylatywać z Warszawy. Wsiadamy w pendolino, na miejscu jest wygodna kolejka na lotnisko, całość i tak wychodzi dużo taniej, bo wyloty stamtąd są w znacznie niższych cenach.

  3. Jak zwykle Zagłębie Dąbrowskie bez Dąbrowy. Zastanawiam się czy jakaś władza nie szykuje zmiany nazwy Zagłębia. Dąbrowa Górnicza, dziewiąte miasto obszarowo sięgające pod Siewierz i Sławków i 130 tyś. mieszkańców nie muszą się wydostawać z domów ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here