Prawdziwa rewolucja czeka już wkrótce mieszkańców Sosnowca. Miasto ogłosiło przetarg na budowę i rozbudowę ścieżek rowerowych w centrum miasta i jego okolicy.

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja infrastruktury autobusowo-tramwajowej na terenie Sosnowca polegająca na budowie i rozbudowie małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych.

Na budowę 17 km nowych ścieżek rowerowych miasto przeznaczy ponad 8,6 mln złotych.

Gdzie powstaną nowe ścieżki?

Kilkumilionowa inwestycja podzielona zostanie na 7 części: 1) budowa ścieżki rowerowej przy ul. Andresa, 1 Maja, Mościckiego, 2) budowa ścieżki rowerowej przy ul. 3 Maja, 3) budowa ścieżki rowerowej przy ul. Wawel, Narutowicza, 4) budowa ścieżki rowerowej przy ul. Kresowa – Piłsudskiego, 5) budowa ścieżki rowerowej przy ul. Naftowa – Kościelna, Zegadłowicza, Jagiellońska, 6) budowa ścieżki rowerowej przy ul. Grota-Roweckiego oraz 7) budowa ścieżki rowerowej przy Al. Mireckiego.

Nowe ścieżki rowerowe w Sosnowcu - fot. UM Sosnowiec

Cztery pierwsze części mają zostać zrealizowane do końca 2017 roku, a trzy pozostałe miałyby być oddane w połowie 2018 roku. Pierwsze prace ruszyłyby jeszcze w tym roku.

Zainteresowane firmy swoje oferty mogą składać do 22 marca br. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje w 60 proc. cena, w 20 proc. długość okresu gwarancji oraz termin realizacji.

Sosnowiec chce stworzyć warunki do łatwego przemieszczania się po całym mieście. Nowe ścieżki mają stworzyć sieć dróg rowerowych łączących różne punkty miasta oraz Sosnowiec z miastami ościennymi.

Skomentuj przez Facebook

7 KOMENTARZE

  1. Dobra wiadomość, mam tylko nadzieję, że te ścieżki rowerowe nie powstaną na zasadzie zabrania części (lub całego!) chodnika pieszym. Taką ścieżkę rowerową mamy na przykład na ulicy Zaruskiego łączącej Środulę z Zagórzem. Obejrzycie sobie na Google Street View, wąski kawałek chodnika po którym jeżdżą rowerzyści i jednocześnie chodzą piesi. Wygląda to jakby ktoś namalował tylko znaki informujące o ścieżce rowerowej na chodniku i tyle. Ścieżka gotowa.
    Takich ścieżek nie potrzebujemy.

  2. Wykorzystajcie częściowo zasypany tunel pod torami za aresztem Radocha!
    -no chyba, że zawalony?
    Bezkolizyjny dojazd od centrum do trasy rowerowej Modrzejów-Milowice.

  3. Ech, to oczekiwanie na moderację wysłanych treści to masakra jest, więc może skopiuję treść bez linku:

    „W Sosnowcu toczy się przetarg na adaptację nieużytkowanego wiaduktu byłej
    kolei piaskowej nad ul. 3 Maja oraz linią tramwajową nr 15 dla potrzeb
    ścieżki pieszo-rowerowej. Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie
    dokumentacji projektowej, przygotowanie wniosku o decyzję środowiskową,
    a także przeprowadzenie remontu kładki wraz z wykonaniem izolacji,
    podbudowy i nawierzchni. Pojawią się też nowe bariery zabezpieczające o
    wysokości 2 metrów, które będą składały się ze słupów stalowych
    wypełnionych panelami z plexiglasu.

    Długość ścieżki na wiadukcie
    wyniesie ok. 97 m. Szerokość ścieżki wynosi min. 3,5 m, z czego dla
    rowerów przewidziano dwa metry, a dla pieszych półtora metra. Poza
    wiaduktem zostanie też wytyczone ok. 385 m ścieżki. Nowa droga rowerowa
    umożliwi przejazd i przejście z jednej strony ulicy na drugą.

    Termin składania ofert mija 17 lutego. W postępowaniu mogą brać udział firmy,
    które mają doświadczenie w realizacji inwestycji obejmujących obiekt
    mostowy. O wyborze zadecydują cena brutto (60%), długość okresu
    gwarancji (20%) oraz termin realizacji (20%). Zadanie ma zostać
    zrealizowane najpóźniej do połowy października 2017 r.”

    Źródło: Rynek Kolejowy

    Fajna sprawa, najbardziej martwią mnie jednak te płyty z pleksi które chcą
    zamontować. Już widzę, jak to wszystko zostanie wybazgrane graffiti,
    albo zwyczajnie będzie brudne. Nie można by tam zrobić zwykłych
    barierek??

  4. Pani Moniko, pozwolę sobie w ten sposób zwrócić do Pani, żeby Pani sobie sama to zapamiętała a i koledzy redakcyjni też.
    „Ścieżki rowerowe” to są w parku, lesie , na łące i bardzo często są to twory natury przystosowane przez człowieka, choć są i takie specjalnie robione.
    Natomiast w mieście, w gminie, w systemie komunikacyjnym są „drogi rowerowe” , których konstrukcja i wykonanie powinno odpowiadać odpowiednim przepisom, co przez lata było w Sosnowcu i nie tylko bagatelizowane w ten sposób, że powstawały nieudolne twory drogowo-rowerowo podobne, czy raczej niepodobne.
    A jest to bardzo ważne, bo niestety inne przepisy z Ustawy o Ruchu Drogowym nakładają pewne obowiązki na rowerzystów dotyczące poruszania się po drogach rowerowych. A jak poruszać się po drodze rowerowej, która nie tylko stwarza dyskomfort dla użytkownika, ale często zagraża jego zdrowiu?
    Dlatego bardzo ważne jest wykonanie nowych dróg zgodnie z dobrymi standardami oraz takie połączenie z istniejącym systemem drogowym, by rowerzysta mógł sprawnie i bezpiecznie zjeżdżać z tych dróg i wjeżdżać na nie, bo przecież poza nimi będzie się poruszał z reguły już ulicami w ruchu miejskim. Kolejna sprawa to nie wystarczy coś tam zrobić, ale np. w okresie zimowym potem takie drogi trzeba utrzymywać, o czym nawet na tych kawałkach istniejących już w mieście tej zimy i nie tylko zapomina się .

  5. Ścieżki to taki twór od zagrody, w pole na role. Tego typu wynalazki zastosowano w Sosnowcu w dzielnicy szczęścia Środuli-Zagurzu. To pewnie przypomnienie dla miejscowych żeby pamiętali skąd pochodzą. No ale zamiast konia namalowano rower.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here