14 lutego Klub Biznesu Zagłębia Sosnowiec organizuje kolejne śniadanie biznesowe. O projekcie oraz biznesowych planach klubu rozmawialiśmy z jego koordynatorem Adrianem Pietrzykiem.

W 2018 roku Zagłębie dołączyło do ogólnopolskiego projektu Partnerskich Klubów Sportowych. Czym jest Klub Biznesu?

Adrian Pietrzyk, koordynator Klubu Biznesu Zagłębia Sosnowiec: Klub Biznesu to organizacja biznesowo-networkingowa, której wspólnym mianownikiem jest Zagłębie Sosnowiec. Zrzeszamy lokalnych przedsiębiorców, osoby decyzyjne większych przedsiębiorstw, które działają na terenie Zagłębia Dąbrowskiego. Dołączenie do projektu PKB umożliwia naszym sponsorom i klubowiczom nawiązywanie kontaktów z innymi klubami biznesu, które są w projekcie, a jest ich obecnie prawie 30. Oznacza to, że sponsor Zagłębia Sosnowiec może bez problemu jechać na śniadanie biznesowe do biznesowego klubu partnerskiego np. Wisły Kraków, Korony Kielce czy Rakowa Częstochowa, aby zdobywać nowe kontakty, doświadczenia, klientów. Każdy ma inny cel dołączenia do klubu. Są osoby, które mają w sercu Zagłębie Sosnowiec – dla nich to najprostsza droga, aby stać się częścią klubu. Wielu klubowiczów dołącza, aby móc rozwijać swój biznes na rynku lokalnym. Jest też sporo osób, które nie wymagają nic od Klubu Biznesu, one są w klubie, aby spędzać czas w fajnym towarzystwie.

Czym zajmujecie się jako Klub Biznesu?

Naszą główną rolą jest rozwój rynku lokalnego. Jesteśmy klubem miejskim i wiemy, że silny region to silny klub. Nie ma w okolicy tak silnej marki, jak Zagłębie Sosnowiec, a pod jego szyldem przedsiębiorcy mogą uwierzytelnić swoje działania. Moim głównym zadaniem po przyjściu do Zagłębia Sosnowiec było uruchomienie projektu, który rzeczywiście wpłynie na wsparcie naszych klubowiczów. Niebawem ruszy projekt „wZagłębiu”, który zrzesza firmy z sektora usług – mamy nadzieję, że nasi kibice będą wspierać naszych partnerów.

Adrian Pietrzyk z Klubu Biznesu Zagłębia Sosnowiec – fot. zaglebie.eu
Adrian Pietrzyk z Klubu Biznesu Zagłębia Sosnowiec – fot. zaglebie.eu

Jakie są korzyści uczestnictwa w Klubie Biznesu Zagłębia Sosnowiec?

Na pewno są to kontakty. Obecnie w projekcie PKB jest ponad 1400 firm. Będąc klubowiczem Zagłębia Sosnowiec, można bez problemu uzyskać partnerów biznesowych w regionie oraz w całej Polsce. Idziemy z duchem czasu. Przedsiębiorcom, którzy mają do dyspozycji szereg narzędzi marketingowych (szczególnie w social media), nie zależy już na banerach na stadionie. Musimy zrozumieć, że sponsoring to nie mecenat – zarówno klub jak i sponsor muszą odnieść wymierne korzyści. Dołączenie do KB im to daje, bo oprócz reklamy w regionie mają dostęp do tysięcy kontaktów w całej Polsce, możliwość uczestniczenia w śniadaniach biznesowych w większości miast.

Nasi klubowicze najczęściej korzystają z wyjazdów na śniadania do Wisły Kraków, Zagłębia Lubin, GKS-u Jastrzębie oraz Korony Kielce. Przedsiębiorcy mogą reklamować się na rynku lokalnym np. na bandach na Stadionie Ludowym i wspierać finansowo Zagłębie Sosnowiec, a jednocześnie nawiązywać trwałe kontakty biznesowe np. w Krakowie czy Częstochowie.

Jesteś koordynatorem Klubu Biznesu Zagłębia Sosnowiec. Na czym polega Twoja praca?

Bycie koordynatorem to jedno z wielu moich zadań w Zagłębiu Sosnowiec, które łączę z pracą naukowca, gdyż obecnie jestem w trakcie robienie doktoratu na Uniwersytecie Ekonomicznym, właśnie w tym obszarze. Moja praca polega głównie na pozyskiwaniu nowych sponsorów klubu. Działania te są prowadzone równocześnie z opieką nad obecnymi partnerami. Najważniejszą moją rolą jest jednak „łączenie kropek” na mapie regionu. Oznacza to, że jeśli jeden z klubowiczów np. oferuje jakiś produkt, a drugi go potrzebuje, to muszę zrobić wszystko, aby się ze sobą spotkali i oboje odnieśli korzyści dla swoich biznesów.

Z czasem na rynku lokalnym znamy się już na tyle, że wiemy, co oferują dani partnerzy, jednak w skali tych 30 klubów biznesu jest to trudne dla pojedynczego partnera. Do pracy podchodzę emocjonalnie – chciałbym, aby partnerzy Zagłębia Sosnowiec odnosili jak najwięcej korzyści z uczestnictwa w projekcie.

Śniadanie Biznesowe Zagłębiowskiego Klubu Biznesu – fot. Marek Rybicki
Śniadanie Biznesowe Zagłębiowskiego Klubu Biznesu – fot. Marek Rybicki

Ilu partnerów pozyskał już klub?

Obecnie jest około 40 partnerów, którzy funkcjonują przy klubie. Mamy potężne przedsiębiorstwa, jak Banimex czy LVbet, ale obok nich funkcjonują jednoosobowe działalności gospodarcze. To jest największy urok Klubu Biznesu. Na Loży VIP można spotkać przedstawiciela firmy o milionowych obrotach miesięcznie, a obok niego lokalnego agenta nieruchomości. Dopóki w Polsce nie możemy liczyć na wsparcie gigantów z międzynarodowych korporacji, jedyną drogą do stabilności finansowej dla wielu klubów jest sponsoring kooperacyjny.

Cyklicznie organizujecie śniadania biznesowe. Kto może w nich wziąć udział i co może zyskać?

Organizujemy trzy typy spotkań. Pierwszym są otwarte śniadanie biznesowe, na które może przyjść każdy, aby zobaczyć jak funkcjonujemy, nie musi być nawet przedsiębiorcą. Drugim typem są śniadania zamknięte regionalne. Na nie mogą przyjść tylko klubowicze z Zagłębia Sosnowiec oraz pozostałych klubów biznesu. Ostatnim typem są śniadania zamknięte tylko dla klubowiczów. Na tych spotkaniach (często kolacjach) obecni są tylko ludzie związani z Zagłębiem Sosnowiec. Oczywiście spotykam się również na meczach Zagłębia Sosnowiec, reprezentacji. Klubowicze mają również preferencyjne warunki przy wyjazdach na mecze Ligi Mistrzów, ligi włoskiej, hiszpańskiej, niemieckiej, angielskiej. Z doświadczenie powiem, że na tych wyjazdowych „śniadaniach” dzieje się najwięcej, można wiele zyskać. Najcenniejsza wartość dodana to możliwość zdobycia doświadczenia.

Najbliższe śniadanie biznesowe Klubu Biznesu Zagłębia Sosnowiec odbędzie się 14 lutego o godz. 9.00 w Siedlisku Stawiki przy ul. Kresowej 5 w Sosnowcu.

Skomentuj przez Facebook

12 KOMENTARZE

  1. Bardzo fajna inicjatywa, przedsiębiorcy powinni mieć możliwość przebywania ze sobą i wymiany doświadczeń. Kto tego nie rozumie, nie nadaje się do biznesu! Jak to powiedział śp. Kulczyk : biznes to przede wszystkim relacje….

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here