PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przebudowę peronów i torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Pod koniec lutego kolejowa spółka ogłosiła przetarg na rewitalizację odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia, która jest częścią wartą 200 mln złotych inwestycji na linii Tunel – Bukowno – Sosnowiec Południowy.

Szacowana na 42 mln zł modernizacja odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia obejmie remomt około 8 km torów, czterech obiektów inżynieryjnych, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną oraz infrastrukturę do obsługi podróżnych.

– Perony będą podwyższone do 76 cm i wyposażone w elementy małej architektury – wiaty, ławki, gabloty informacyjne, nowe nagłośnienie a także dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się – wyjaśnia Jacek Karniewski, z zespołu prasowego PKP PLK.

Większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym zapewni także nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia, a także czytelne oznakowanie stacji.

Jak przekonują przedstawiciele kolejowej spółki, po zakończeniu wszystkich prac, które planowane jest na czwarty kwartał 2019 roku, składy pasażerskie pojadą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h (obecnie 70 km/h).