PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przebudowę peronów i torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Pod koniec lutego kolejowa spółka ogłosiła przetarg na rewitalizację odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia, która jest częścią wartą 200 mln złotych inwestycji na linii Tunel – Bukowno – Sosnowiec Południowy.

Szacowana na 42 mln zł modernizacja odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia obejmie remomt około 8 km torów, czterech obiektów inżynieryjnych, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną oraz infrastrukturę do obsługi podróżnych.

– Perony będą podwyższone do 76 cm i wyposażone w elementy małej architektury – wiaty, ławki, gabloty informacyjne, nowe nagłośnienie a także dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się – wyjaśnia Jacek Karniewski, z zespołu prasowego PKP PLK.

Większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym zapewni także nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia, a także czytelne oznakowanie stacji.

Jak przekonują przedstawiciele kolejowej spółki, po zakończeniu wszystkich prac, które planowane jest na czwarty kwartał 2019 roku, składy pasażerskie pojadą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h (obecnie 70 km/h).

Skomentuj przez Facebook

7 KOMENTARZE

  1. 200 baniek dla 6 par pociągów w porywach, to jednak trzeba mieć gest Żeby była jasność nie jsetem przeciwnikiem inwestowania w kolej ale jeśli już tyle kasy ładujemy w infrastrukturę to niech za tym idzie konkretna oferta przewozowa np. takt 1h przynajmniej w szczycie.

    • To fakt, tory poprawiają, a pociągów jak nie było tak nie ma. Koleje Śląskie coś się nie kwapią, aby zorganizować komunikację na tej trasie, a władze Sosnowca i Dąbrowy chyba jakoś szczególnie nie naciskają co mnie osobiście dziwi. Podobnie mają w Jaworznie, niby Szczakowa to duża stacja, a Koleje Śląskie jakoś tak dziwnie nie mogą tam dotrzeć.

  2. A dziwne jest w tym wszystkim to że pociągi do Krakowa przez Ząbkowice-Dąbrowe-Maczki-Szczakową stanowiłyby usprawnienie komunikacji dla mieszkańcôw nie tylko Zagłębia ale i całej części północnej województwa.

    • Zgadza się. Pociągi Częstochowa-Kraków przez Ząbkowice, Maczki i Szczakową na pewno puste by nie jeździły, ale w naszym województwie jest chyba tak, że żaden pociąg nie może omijać Katowic, bo na pewno będzie niedochodowy.

  3. Chciałem zauważyć że kolej to nie tylko ruch pasażerski, a przedewszystkim towarowy. Dlatego remont by zwiększyć przepustowość a perony przy okazji…

    • Skoro perony robią „przy okazji” to trzeba klęknąć i podziękować za cud, że ich w ogóle nie rozebrali skoro pociąg pasażerski jedzie tam kilka razy na dzień. Byłoby przecież taniej rozebrać niż odnawiać. Są w ogóle jakieś plany aby przywrócić tam pociągi pasażerskie kursujące w przyzwoitym takcie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here