Modernizacja torowiska w ul. Mariackiej i Żeromskiego w Sosnowcu jest już na półmetku. Jeden tor jest gotowy, w ten weekend przebudowują rozjazdy technologiczne. To oznacza przerwę w ruchu tramwajów.

Rozpoczęte w połowie maja prace modernizacyjne torowiska wzdłuż ul. Mariackiej i Żeromskiego w Sosnowcu wykonywane są przy zachowaniu ruchu tramwajowego po jednym torze.

– Teraz, gdy jeden tor jest już wybudowany, wykonawca może przenieść na niego ruch tramwajów i rozpocząć prace na drugim torze. W tym celu konieczne jest przełożenie rozjazdów technologicznych zabudowanych na krańcach remontowanego odcinka – informuje Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Dlatego też od soboty, 13 października do godz. 22:00 w niedzielę, 14 października została zmieniona organizacji ruchu tramwajowego. I tak tramwaje linii nr 21 kursują w relacji: Dąbrowa Górnicza Huta Katowice – Będzin Cmentarz Komunalny. Z kolei tramwaje linii nr 24 kursują w relacji: Sosnowiec Konstantynów Okrzei – Zagórze pętla. Natomiast tramwaje linii nr 26 będą kursują w relacji: Mysłowice Dworzec PKP – Sosnowiec Milowice pętla. Uruchomiona została linia nr 34, kursująca w relacji: Będzin Zajezdnia – Sosnowiec Będzińska pętla. Uruchomiona została także autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-21, kursując na trasie: Będzin Cmentarz Komunalny – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Ostrogórska.

Autobus zastępczej linii T-21 obsługuje przystanki zgodnie: Będzin Cmentarz Komunalny – Pogoń Akademiki – Pogoń Klub Kiepury – Pogoń Orla – Sosnowiec Estakada – Sosnowiec Dw. PKP – Sosnowiec Ostrogórska – Sosnowiec al. Zwycięstwa – Pogoń Orla – Pogoń Kościół – Pogoń Akademiki – Będzin Cmentarz Komunalny.

Po wznowieniu ruchu, tramwaje będą kursować nowym torem, a wykonawca przystąpi do demontażu drugiego toru. Nadal wyłączony z obsługi pozostanie przystanek Pogoń Mariacka w obu kierunkach.

W ramach inwestycji zmodernizowany zostanie odcinek dwutorowej linii tramwajowej od przystanku Pogoń Kościół na ul. Nowopogońskiej do rozjazdu torowego na skrzyżowaniu ul. Żeromskiego i 3 Maja w rejonie wiaduktu kolejowego. To około 1700 metrów toru pojedynczego. Generalnym wykonawcą prac zleconych przez spółkę Tramwaje Śląskie jest krakowska firma TOR-KRAK, która ma zrealizować zadanie do marca 2019 r.